اسکریپت فا

مرداد ۱۳۹۸ - اسکریپت فا

شما هم حتما با الان با مجله های اینترنتی فراوانی آشنایی پیدا کرده اید و تعدادی از اون ها رو خوانده اید و باهاشون آشنایی دارین امروز قصد داریم یک مجله اینترنتی متفاوت رو بهتون معرفی کنیم مجله ای که در اون از دانلود کتاب میتونین پیدا کنید و هم مطالب مربطو به سبک زندگی وسلامتی و باقی مواردی که میتونه برای شما دوستان خواندی و دوست داشتنی داشته باشه.

بخش تکنولوژی

اولین بخشی که میخوام خدمت شما دوستان معرفی کنم بخش تکنولوژی این مجله است که با تمرکز خوب و کارشناسانه بر روی ارز های دیجیتال و البته راه های درآمد زایی رایگان میتونه هم به شما کمک کنه مثلا در مطالبی مانند بیت کوین رایگان که اطلاعاتتون رو افزایش بدین و هم اینکه بتونین بتوینن در امد خوبی برایخودتون داشته باشید.
شما میتونین در بخش تکنولوژی با مفاهیمی مانند بیت کوین و انواع ارزهای دیجیتال آشنا بشین ومفاهیم اولیه رو یاد بگیرید .حتی اگر بخواین به صورت حرفه ای تر کارکنید و بتونین حتی ماینر رو فعال کنید و آموزش متصل کردن ماینر به استخر رو بخواین میتونین مطالب کارامد و آموزش هایی کامل رو پیدا کنید که به شما آموزش داده میشه چگونه یک ماینر رو راه اندازی کنید و تعداد بیشتر از پست ها نیز به بحث بیت کوین رو میتونید در این بخش پیدا کنید

در این بخش سعی ما بر این هستش که علاوه بر آموزش های تکنیکال به آموزش های در سطح پایین هم داشته باشیم تا افراد تازه کار هم بتوانند از مطالب سایت ما بهره ببرند در کل ما نیاز به راهنمایی ها و نظرات مثبت شما عزیزان نیز هستیم به امید اینکه شما عزیزان در این عرصه ما رو راهنمایی کنید

راستی حتما نظر خودتون رو درباره بیت کوین برای ما وارد کنید

دانلود کتاب

در بخش کتاب ها شما میتونین کتاب های فراوانی رو دانلود کنید از کتاب های داستان های پر طرفدار همانند کتاب های هریپاتر گرفته تا کتاب های اموزشی و علمی و تخیلی شما دوستان میتونین تمام اون ها رو به صورت رایگان دانلود کنید و در همه حال ازشون لذت ببرین باید این رو هم بگم که سایت ما در حال قرار دادن کتاب های بیشتری در این بخش از سایت هستش و تا امروز بیشتر از ۱۰۰ کتاب برای شما عزیزان در سایت قرار داده شده که میتونید از این بخش از سایت کتاب های ما رو دانلود کنید

 

بخش سلامتی و راه های درمانی

بخش های دیگه ای که برای هر کدوم از کاربر های مجله های اینترنتی پر کاربرد و خواندی است بخش سلامتی است که در اون شما میتونین مطالب متفاوت و کاملا خواندی رو پیدا کنید از مطالب تخصصی همانند صافی کفی پا و ضخیم شدن دهانه رحم و درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم گرفته تا مطالب ساده تری همانند سبک زندگی وسلامتی و…

دانلود بازی

یک بخش دیگه ای که یاثار داره و شاید هیچ مجله اینترنتی دیگری نداشته باشه بخش بازی های اون که شما میتونید در یاثار بازی هم بکنید و از بازی های موجود اون لذت ببرید یکی از بازی هایی که خیلی از دوستان از اون استفاده میکنند بازی والیبال مدرن ۲۰۱۹ است که میتونین هم این بازی رو دانلود کنید و هم از بازی انلاین اون لذت ببرید

علاوه بر همه این ها تمام بازی های شما میتونی بازی های قدیمی همانند بازی های میکرو و سگا و آتاری رو هم در این سایت پیدا کنید واز بازی کردن اون ها لذت ببرید

شما میتونین هر روز مطالب متفاوت و جذابی رو در مجله سلامت یاثار پیدا کنید که کمک زیادی به سرگرم شدنتون و البته رشد دانش شما دوستان میکنه ادمین های سایت به زودی اسامی و البته علایق و در کل صفحه های اجتماعی که دارند در سایت ما قرار خواهند گرفت و میتونید از این طریق با ادمین های سایت هم در ارتباط باشید تا مثلا درخواست کتابی خاص و یا بازی خاص و هر مطلب دیگه که دارید رو از اونها داشته باشید
 

 

  • تاریخ : 18th آگوست 2019
  • موضوع : سئو
  • بازدید :

بهینه سازی کلاه سفید (White Hat SEO)

تکنیک‌ های سئو در این بخش دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  • با دستور العمل‌ و استانداردهای موتورهای جستجو مطابقت دارند
  • محتوای نازک و کپی شده (Duplicate content) ارایه نمی‌شود
  • تضمین می‌کند که محتوای تولید شده برای کاربران ایجاد شده است و نه صرفا برای موتورهای جستجو
  • تضمین می‌کند محتوای که یک موتور جستجو ایندکس می کند همان محتوای باشد که هنگام ورود کاربر از طریق موتور‌های جستجو مشاهده می‌کند.

بهینه سازی کلاه سیاه (Black Hat SEO)

تکنیک‌ های سئو کلاه سیاه بر این اساس شناخته می‌شوند:

  • تلاش برای بهبود رتبه با فریب و برخلاف رویه‌های موتورهای جستجو
  • هدایت از یک صفحه که مخصوص موتورهای جستجو در نظر گرفته شده است به صفحه دیگر
  • هدایت کاربران به یک صفحه که محتوای آن متفاوت از محتوای نشان داده شده در موتورهای جستجو است
  • مخفی کردن متن‌ها، استفاده از رنگ پس زمینه برای متن یا لینک ها ، استفاده از فونت ریز و کوچک که کاربر قادر به خواندن متن نیست.
  • استفاده بیش از حد کلمات کلیدی (keyword stuffing) و قراردادن کلمات کلیدی بی ربط به محتوای سایت
  • ایجاد صفحات با کیفیت پایین و محتوای بسیار کم که با کلمه کلیدی و لینک‌های زیادی پر شده‌اند.

به طور کلی هدف سئو کلاه سفید جلب رضایت کاربر و خشنود نگه داشتن آن است ، اما در سئو کلاه سیاه صرفا برای کسب رتبه در موتورهای جستجو تلاش می شود.

what-is-seo

 ابزارهای سئو (SEO Tools)

اما بعد از اینکه در مورد سئو و روش‌های تاثیرگذار در رتبه بندی موتورهای جستجو خواندید اکنون نیاز به ابزارهای دارید که به شما در تحلیل و آنالیز وب سایت کمک کند. به کمک این ابزارها می توانید عملکرد خود و رقیب‌تان را در هر لحظه مورد بررسی قرار دهید.

Google Analyticsanalytics  : اگر شما واقعا در SEO قدم گذاشته اید ، گوگل آنالیتیکس غیر قابل انکار است. مشاهده صفحاتی که بیشترین ورودی و کلیک را از گوگل داشته اند، نرخ خروج از سایت، تحلیل ترافیک و درصد ورودی از طریق موتور جستجو تنها بخشی از اطلاعات مفیدی است که آنالیتیکس در اختیار شما قرار می دهد. مشاهده سایت»

google-webmaster-toolsGoogle Search Console:  کنسول جستجوی گوگل (GSC) مجموعه‌ای از ابزارهای مفید است که مستقیم از سوی گوگل جهت کمک به مدیران سایت ارایه شده است. شما می توانید محتوای تکراری ، وضعیت ایندکس صفحات و نحوه نمایش سایت در نتایج جستجو و … را مشاهده و بررسی کنید.  مشاهده سایت »

Google Keyword Planneradwords: ابزاری از سوی گوگل برای کشف و انتخاب کلمات کلیدی مناسب جهت فرآیند سئو یا کمپین‌های تبلیغات اینترنتی و مشاهده میزان جستجو کلمات مدنظر در بازه زمانی خاص. در نظر داشته باشید برای دسترسی به این ابزار به وی پی ان نیاز دارید.  مشاهده سایت »

Google Mobile-Friendly Testdevelopers-logo: گوگل اهمیت زیادی برای سایت‌های که با رزولوشن‌های مختلف و دستگاه‌های مختلف تطبیق پذیر و واکنش‌گرا است قائل می شود. ابزار تست سایت برای موبایل وضعیت سایت شما را در این مورد نشان می‌هد. مشاهده و تست »

Google PageSpeed Insightspagespeed: سرعت بارگذاری سایت یکی دیگر از عوامل رتبه بندی است. ابزار تست سرعت گوگل به شما می گویید یک سایت با سرعت خرگوش دارید یا سایتی شبیه لاک پشت ! همچنین جهت افزایش سرعت سایت پیشنهاداتی نیز به شما ارایه می‌شود. مشاهده و تست »

Sitecheckupsitecheckup: سایت چکاپ به عنوان یک سامانه تحلیل‌گر، هر وب‌سایتی را از نظر SEO بررسی و آنالیز می‌کند و در راستای حل مشکلات موجود، راهکار‌های اثربخش پیشنهاد می‌دهد و با ارائه گزارش کامل مشکلات سئو به زبان فارسی به شما کمک می کند. مشاهده سایت »

Browseobrowseo: یک ابزار عالی برای مشاهده سایت به روش عنکبوت‌ موتورهای جستجو که با آن وضعیت نمایش محتوا و لینک‌های قابل دسترسی را می‌توان دید. اگر بخشی از محتوا یا لینک‌های شما در اینجا نمایش داده نشد برای رفع آن سریعتر اقدام کنید. مشاهده سایت »

Open Site Explorersite-explorer: سایت اکسپلورر ابزاری برای شناسایی و نمایش لینک‌ها است. این ابزار توسط شرکت MOZ توسعه یافته است و در بخش Off-site حسابی به شما کمک می کند. دقت کنید که برخی ویژگی‌های پایه به صورت رایگان ارایه شده است و برای قسمت پیشرفته و دریافت گزارش نیاز به حساب کاربری دارید. مشاهده سایت »

نتیجه گیری:

ترافیک حاصل از سمت موتورهای جستجو هنوز هم بهترین نوع جذب بازدیدکننده و مشتری برای سایت به شمار می رود و می‌تواند باعث موفقیت یا شکست یک کسب‌ و ‌کار آنلاین شود. مهم است که برای کسب سهم در این حوزه برنامه‌ ریزی و استراتژی مناسب را پیش بگیرید.

پ.ن : برای بررسی هریک از بخش‌های اصلی و آشنایی با مفاهیم بیان شده و همینطور معرفی دیگر ابزارهای کاربردی در زمینه سئو در خبرنامه آکادمی ای‌نتورک عضو شوید تا همواره آخرین مقالات ما را دریافت کنید.

  • تاریخ : 18th آگوست 2019
  • موضوع : سئو
  • بازدید :

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:

سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دستکاری موتور‌های جستجو با روش‌های غیر اخلاقی نیست. آن‌ها برای کمک کردن به بهبود رویت و ارتباط وب سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبه‌بندی بالا، ایجاد شده‌اند.

سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.

سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.

سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکی از فعالیت هایی است که توسط سئوکار انجام می شود.

الگوریتم رتبه‌بندی گوگل دارای بیش از ۲۰۰ معیار جهت رتبه‌بندی یک سایت است. از این رو مهندسین سئو می‌بایست مهم‌ترین این معیار‌ها را جهت پیاده‌سازی موفق سئو بدانند.

سئو چیست

اوایل شروع سئو

در اوایل سال ۱۹۹۰ اولین موتور‌های جستجو کار خود را آغاز کردند؛ بعضی از محبوب‌ترین آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهای جستجو را به دید یک لیست فهرست شده نگاه می‌کردند که همانند صفحه زرد، سئو اولیه بر اساس حروف الفبا انجام می‌شد. در این لیست صفحاتی همچون AAA در بالای این لیست وجود داشتند.

با رشد مداوم اینترنت موتورهای جستجوی جدید‌تری ظاهر می‌شدند که از الگوریتم‌های رتبه‌بندی پیچیده‌تری استفاده می‌کردند. این الگوریتم‌ها با معیار تراکم کلمه کلیدی ( تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی یا یک عبارت در یک صفحه استفاده شده تقسیم بر تعداد کل کلمات صفحه) و برچسب‌های شبیه key-words برای فهم محتویات وب سایت‌ها استفاده می‌کردند. به دنبال این رشد سئوبرای بیشتر دیده شدن سایت‌ها فعالیت خود را شروع کرد. با توسعه رتبه‌بندی صفحات توسط موتور‌های جستجو، مهندسین سئو به دنبال پیدا کردن راه‌هایی جهت تاثیرپذیری در رتبه بندی این موتورها چه با استفاده از روش‌هایاخلاقی و چه غیر اخلاقی روی آوردند.

یک مقاله که توسط نیویورک تایمز در نوامبر سال ۱۹۹۶ چاپ شد راجع به توسعه‌دهندگان وب صحبت کرد که برای قرار گرفتن در بالای صفحه نتایج جستجو از روش‌های غیر اخلاقی سئو استفاده می‌کردند. این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتی یک سایت را به همراه کلمات کلیدی ویژه که معمولا در پشت گرافیک سایت پنهان شده است، بارگذاری می‌کنند که در نتیجه موتورهای جستجو این کلمات کلیدی را شمارش کرده و رتبه بندی سایت را افزایش می‌دهند.

همان طور که گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندی بالا برای کلمات کلیدی خاص در اوایل کار خیلی راحتی نسبت به امروز بوده است. با بکار گیری روش‌های غیر اخلاقی در آن زمان قرار گرفتن در بالای لیست نتایج جستجو تضمین شده بود. امروزه الگوریتم‌های موتورهای جستجو پیچیده‌تر شده‌اند و خیلی سخت است که مهندسین بهینه‌سازی بتوانند موتورهای جستجو را دستکاری کنند، البته این بازی موش و گربه بین مهندسین سئو و موتورهای جستجو امروزه نیز وجود دارد و ادامه پیدا خواهد کرد.

اهداف سئو چیست ؟

هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا می‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات مرتبط را نشان می‌دهد.

بعد از اینکه سئوبرای بهبود رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی کار خود را شروع کرد، این فرآیند نیازمند دانش و زمان برای پیاده‌سازی روش‌های خود شد. زمان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه برای بهینه شدن سایت و یا یک صفحه است.

بسته به اینکه چگونه کلمات کلیدی رقابتی در بهینه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، سئو هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا به نتیجه برسد. اگر چه ممکن است نتایج بهینه‌سازی جستجو به سرعت دیده نشود ولی در دراز مدت مزایای سئو باعث افزایش رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است. برای وب سایت‌ها خیلی مهم است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتیجه طبیعی اول که ۵۸٫۴ درصد کلیک‌ها را شامل می‌شود، قرار گیرند.

این جای تعجب نیست که وب سایت‌ها با محصولات و خدماتی که بفروش می‌رسانند بر سر رسیدن به رتبه یک نتایج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کلیدی رقابتی “بیمه خودکار” ۱٫۵ میلیون جستجوی گوگل را در ماه به خود اختصاص می‌دهد، این بدین معنی است که ۳ جایگاه اول ۵۸٫۴ درصد بازدیدکنندگان و خود جایگاه اول ۳۶٫۴ درصد بازدیدکنندگان را به خود اختصاص می‌دهد. این مسئله برای خیلی از سایت‌ها سودمند است که در بالای نتایج جستجو قرار گیرند به خصوص آنهایی که با افزایش ترافیک سایت به تعداد مشتریانشان اضافه می‌شود.
یک مطالعه دیگر نشان می‌دهد جستجو کنندگان خیلی دوست دارند روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک کنند؛ این مطالعه مشخص می‌کند ۷۲٫۳ درصد کاربران گوگل روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک می‌کنند و تنها ۲۷٫۳ درصد کاربران روی پیوندهای لیستهای پرداخت شده کلیک می‌کنند. این یکی دیگر از دلایلی است که شرکت‌ها تاثیر سئو را دانسته و حاضر هستند برای آن زمان و هزینه صرف کنند.

بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

  • در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
  • باعث ایجاد برند می شود.
  • باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  • باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
  • باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
  • بهترین ابزار برای تبلیغات است.

بهینه سازی موتور جستجو چیست

سئو درون صفحه چیست ؟ (On Page SEO)

سئو درون صفحه به کنترل مستقیم کدها و یا محتویات وب سایت شما اعم از متن، تصویر، پیوند و … مرتبط می‌شود؛ به طور کلی هر چیزی که در سایت خود بارگذاری می‌کنید مربوط به SEO On Page می‌شود. این روش پایه تمام تلاش‌های بهینه‌سازی است زیرا جایی است که شما بیشترین کنترل را روی آن دارید. هر گونه تغییری را که شما در محتویات سایت خود ایجاد می‌نمایید در نتایج جستجو تاثیر گذار خواهد بود بنابراین خیلی مهم است که روش SEO On Page بدرستی قبل از روش SEO Off Page انجام شود.

سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)

بر خلاف روش SEO On Page که توسعه وب سایت با کنترل مستقیم بالایی انجام می‌شد، روش بهینه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهایی است که در خارج از وب سایت شما انجام می‌شود؛ این شامل تمام چیزهایی است که می‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندی بالای سایت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پیوند دهندگان (پیوندهایی که از سایت‌های دیگر به سایت شما اشاره می‌کنند) متمرکز می‌شود سپس با استفاده از روش‌هایی که در خارج از وب سایت انجام می‌شود به بهینه‌سازی موتور جستجو می‌پردازد.

SEO Off Page یک فرآیند نامحدود است که توسط مهندسین سئو در جهت بدست آوردن پیوند دهندگان، اداره می‌شود.

سئو کلاه – سفید چیست ؟ (White Hat)

در اصطلاحات فنی این حوزه، سئو کلاه – سفید به مجموعه تکنیک‌ها، روش‌ها و استراتژی‌های که از قوانین و راهنمایی‌های موتورهای جستجو تبعیت می‌کنند، اشاره دارد. که این به معنی فریب یا دستکاری موتور‌های جستجو و یا کاربران به هیچ وجه نیست. این همچنین به سئو اخلاقی نیز یاد می‌شود زیرا دلیل آن این است که یا اجرای بلند مدت داشته و یا از دستورالعمل‌ها و سیاست‌های صحیح جهت بدست آوردن رتبه‌های بالا در نتایج موتور‌های جستجو استفاده می‌کند.

سئو کلاه – سیاه چیست ؟ (Black Hat)

به عبارتی دیگر اصطلاح سئو کلاه – سیاه اشاره به مجموعه‌ای از دستورات دارد که به منظور فریب، بازی و دستکاری الگوریتم‌های موتورهای جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندی بالا، بکار می‌رود. این مهم است که بدانید این‌ روش‌ها غیر اخلاقی بوده و توسط هیچ موتور جستجویی تایید نمی‌شود و بکارگیری این روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پایگاه داده را برای همیشه در بر دارد.

انجام تاکتیک‌های سئو کلاه – سیاه ممکن است که باعث افزایش رشد ناگهانی در نتایج جستجو شود ولی می‌تواند منجر به پرداخت جریمه و یا حذف کامل از فهرست پایگاه داده موتور جستجو شود.

مقالات در زمینه بهینه سازی موتور جستجو

در زیر به برخی از مقالات در زمینه بهینه سازی موتور جستجو اشاره شده است:

پژوهشی در استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو برای توسعه وب سایت های بزرگ

در این پژوهش محقق معتقد است که هنگامی که پیاده سازی وب سایت به پایان می رسد مشکلی که خیلی از شرکت ها با آن مواجه هستند این مسئله است که نمی دانند که چگونه وب سایت خود را در اینترنت معرفی نماید که بهترین روش برای معرفی وب سایت بهنیه سازی موتور جستجو است. در این تحقیق بر اساس ۷۷ معیاری که از منابع مختلف و موتورهای جستجو بررسی نموده است استراتژهای بهینه سازی برای توسعه وب سایت را بصورت زیر معرفی می نماید:

  • بهبود ساختار سایت
  • استراتژی کلمات کلیدی
  • استراتژی URL
  • بهینه سازی کد
  • پردازش کردن متن
  • بهینه سازی لینک های ورودی
  • استراتژی نام دامنه و هاست

آنالیز تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو

این پژوهش استراتژی بهینه سازی شرکت های گوگل و مایکروسافت را بررسی و توضیح داده است و موردی که جهت مطالعه و آنالیز قرار داده است، استراتژی های مربوط به شرکت مایکروسافت است. مهمترین معیارها برای بهینه سازی موتور جستجو از نظر محقق عبارتند از:

  • اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت
  • اضافه کردن URL به نقشه سایت
  • اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt
  • استفاده از ابزارهای آنالیز جهت crawl

بهینه سازی موتور جستجو جهت افزایش بهبود رویت وب سایت

در این تحقیق محققین عواملی که در افزایش رتبه سایت تاثیر دارند را به ۳ سه بخش تقسیم بندی می کنند:

  • شرکت های دارنده موتور جستجو: جستجوکنندگان در صفحات موتورهای جستجو یک پرس و جو را اجرا می کنند سپس نتیجه آن در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود.
  • وب مسترها و شرکت های بهینه سازی موتور جستجو: شرکت هایی که با استفاده از یکسری ابزار و مهارت ها تلاش می کنند رتبه وب سایت ها را در صفحه نتایج موتور جستجو افزایش دهند
  • جستجو کنندگان در موتورهای جستجو: افرادی هستند که در موتورهای جستجو بدنبال یافتن اطلاعات مورد نظرشان هستند.

محققین معتقد هستند افرادی که فعالیت بهینه سازی را انجام می دهند می بایست از آخرین تغییرات الگوریتم ها ی موتورهای جستجو مطلع باشند و عواملی که باعث می شود ترافیک سایت افزایش پیدا نماید را بخوبی بشناسند و همچنین از کلماتی که کاربران نهایی بدنبال آن می گردند نیز آگاهی داشته باشند و بعبارتی دیگر می بایست اطلاعات خود را در سه دسته بندی بالا همیشه بروز نگه دارند.

بهینه سازی موتور جستجو: مفاهیم آنالیز فنی

در این تحقیق بر اساس یکسری مقالات، مطالعات و راهنمایی ها برخی از مفاهیم بهینه سازی موتور جستجو آورده شده است. محقیق معتقد هستند بهینه سازی موتور جستجو فرآیندی است که هیچ وقت تمام نمی شود و تکنیک های زیادی برای بهتر کردن رتبه سایت وجود دارد ولی پیاده سازی همه آنها مشکل است. :

تکنیک هایی که در این تحقیق برای بهینه سازی عنوان شده است عبارتند از:

  • افزایش لینک های خارجی
  • تغییر اسم فایل ها
  • لینک یک طرفه
  • کلمات کلیدی
  • استفاده از Meta Tag
  • استفاده صحیح از عنوان
  • استفاده از robots.txt
  • بهینه سازی محتوا
  • تاریخ : 10th آگوست 2019
  • موضوع : آموزش
  • بازدید :

با مدیریت مصرف منابع در cpu می توان سرعت کامپیوتر را افزایش داد و ما امروز سراغ سیستم عامل ویندوز ۱۰ می رویم. اگر از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید و احساس می‌کنید میزان مصرف CPU بیش از حد معمول است، این موضوع ممکن است به علت پروسه‌ای باشد که وظیفه‌ی فشرده‌سازی حافظه‌ی مجازی را بر عهده دارد. در این ترفند به نحوه‌ی کاهش مصرف CPU در ویندوز ۱۰ با غیرفعال کردن این پروسه می‌پردازیم.

 

ابتدا در منوی Start عبارت Powershell را وارد نمایید. سپس در لیست نتایج بر روی Windows Powershell راست‌کلیک کرده و Run as administrator را انتخاب کنید.

ترفندهای بهینه سازی مصرف cpu در ویندوز 10

مصرف cpu خود را در ویندوز ۱۰ پایین بیاریم

 

در محیط Windows Powershell دستور زیر را وارد نموده و Enter بزنید:

Get-MMAgent

 

اکنون بررسی نمایید MemoryCompression چه وضعیتی دارد. اگر True بود به این معناست که این فرآیند فعال است و می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

ترفندهای بهینه سازی مصرف cpu در ویندوز 10

ترفندهای ویندوز ۱۰

 

برای غیرفعال کردن آن دستور زیر را وارد کرده و Enter بزنید:

Disable-MMAgent -m

ترفندهای بهینه سازی مصرف cpu در ویندوز 10

کاهش مصرف CPU در ویندوز ۱۰

 

با تایپ مجدد دستور اولیه، می‌توانید بررسی کنید که وضعیت MemoryCompression بر روی False قرار گرفته است.

ترفندهای بهینه سازی مصرف cpu در ویندوز 10

اکنون با غیرفعال شدن این پروسه، از میزان مصرف CPU کاسته خواهد شد.

در صورت تمایل به فعال‌سازی مجدد آن از این دستور استفاده نمایید:

Enable-MMAgent -m

 

  • تاریخ : 10th آگوست 2019
  • موضوع : آموزش
  • بازدید :

برخی از مواقع وقتی کامپیوتر را روشن می کنیم هنگام بوت ویندوز صفحه سیاه ظاهر می شود که این مشکل راه حل دارد و ما آن را به شما می گوییم. یکی از مشکلات آزاردهنده‌ای که بسیاری از کاربران با آن رو به رو بوده و هیچ راهی برای حل آن پیدا نمی‌کنند، مشکل سیاه شدن صفحه هنگام بوت ویندوز است.

 

در ماه‌های اخیر نیز برخی از کاربران با دریافت ویندوز ۱۰، چنین مشکلی را گزارش کردند. اما نیازی به نگرانی نیست چراکه امروز به بیان روش‌های مختلف برای حل این مشکل در ویندوز ۱۰ خواهیم پرداخت.پیش از تشریح مراحل، فراموش نکنید که تمام کارها را قدم به قدم انجام دهید. بررسی‌های اولیه واقعا مهم هستند و نباید از آنها به آسانی عبور کرد و اگر با انجام آنها مشکل حل نشد، می‌توانید مراحل بعدی را دنبال کنید.

 

همچنین اگر با استفاده از این آموزش موفق به حل مشکل شدید، می‌توانید با اشتراک‌گذاری آن در بخش نظرات به سایر افرادی که مشکل سیاه شدن صفحه هنگام بوت ویندوز را دارند، کمک کنید.

 

۱٫ چک کردن سیستم 

اگر بعد از روشن کردن سیستم با صفحه‌ای سیاه و ثابت هنگام بوت شدن ویندوز رو به رو می‌شوید، بهتر است پیش از هر کاری کابل‌های مانیتور را چک کنید. شاید با دیدن این پیشنهاد کمی متعجب شوید، اما بهتر است به توصیه ما گوش داده و چنین کاری را انجام دهید. اگر هیچ مشکلی دیده نشد، کابل نمایشگر را جدا کرده و دوباره آن را وصل کنید.

 

در صورت حل نشدن مشکل، بد نیست نمایشگر خود را به یکی دیگر از خروجی‌های سیستم متصل کنید. شاید کمی خنده‌دار باشد اما در بسیاری از موارد، کابل متصل‌شده به سیستم، با هر دلیلی به‌درستی در جای خود قرار نگرفته است.

ترفند رفع مشکل سیاه شدن صفحه هنگام لود ویندوز

در صورت امکان می‌توان مانیتور را با یک سیستم دیگر امتحان کرد تا از سلامت آن مطمئن شد. همچنین امکان اتصال یک مانیتور دیگر به سیستم نیز وجود دارد. در این حالت اگر نمایشگر دوم بدون هیچ مشکلی کار کرد، نتیجه آن، معیوب بودن نمایشگر اصلی خواهد بود.

 

۲٫ دستگاه‌های مختلف را از سیستم جدا کنید

زمانی‌که کامپیوتر روشن است، تمام دستگاه‌های جانبی مثل ماوس، کیبورد، هارد اکسترنال و غیره را جدا کرده و سیستم خود را مجددا راه‌اندازی کنید. اگر صفحه سیاه هنگام بوت شدن ویندوز نمایش داده نشد، قطعات را یکی یکی متصل کنید تا مشکل مشخصشود.

ترفند رفع مشکل سیاه شدن صفحه هنگام لود ویندوز

پس از پیدا کردن مشکل، احتمالا با آپدیت درایور نرم افزاری دستگاه مربوطه، مشکل نیز حل خواهد شد. برای انجام این کار می‌توانید به سایت سازنده مراجعه کرده و درایور آن را دریافت کنید.

 

۳٫ تنظیم مربوط به نحوه نمایش تصویر

یکی دیگر از راه‌ها برای حل مشکل سیاه شدن صفحه هنگام بوت ویندوز ، تنظیم نحوه نمایش تصویر است. برای انجام این کار کافی‌ست کلیدهای Windows و P را هم‌زمان فشار دهید تا پنجره مربوطه نمایش داده شود.

ترفند رفع مشکل سیاه شدن صفحه هنگام لود ویندوز

مطابق با تصویر بالا، “PC Screen Only” حالت پیش‌فرض برای نمایش تصاویر خواهد بود؛ اما بهتر است گزینه‌های دیگر را نیز با فشردن کلید P و سپس Enter امتحان کنید تا شاید مشکل حل شود. هرچند، این روش بیشتر مناسب افرادی‌ست که کارت گرافیک آنها بیش از یک خروجی داشته و از آن نیز استقاده می‌کنند.

 

۴٫ نصب دوباره درایورهای صفحه نمایش

برای نصب دوباره درایورها، ابتدا باید باید سیستم خود را در حالت “Safe Mode” بوت کنید. اگرچه روش‌های مختلفی برای انجام آن وجود دارد اما شاید مرسوم‌ترین راه، فشردن پشت سر هم کلید F8 باشد. پس از آن، یکی از سه راه زیر پیش روی شما قرار خواهد داشت:

 

صفحه ورود به سیستم دیده می‌شود: سیستم خود را مجددا راه‌اندازی کنید. بعد از وارد شدن به این صفحه و با نگه داشتن کلید Shift، آیکون Power را انتخاب کرده و سپس روی Restartt کلیک کنید. در این حالت، سیستم شما دوباره راه‌اندازی شده و این‌بار گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار می‌گیرد. بعد از ری‌استارت شدن، کلید F5 را فشار داده و گزینه “Safe Mode with Networking” را انتخاب کنید. اگر سیستم در حالت “Safe Mode” بوت نشد، مراحل قبلی را تکرار کرده و این‌بار کلید F3 را فشار دهید.

 

صفحه ورود به سیستم دیده نمی‌شود اما درایو بازیابی را در اختیار دارید: اگر پیش از رخ دادن چنین مشکلی برای روزهای مبادا یک درایو بازیابی تهیه کرده‌اید، کار آسانی پیش روی شما خواهد بود. ابتدا سیستم خود را خاموش کرده و درایو پشتیبان را متصل کنید. حال در بخش “Choose an option screen”،

 

گزینه “Troubleshoot” را انتخاب کرده و پس از کلیک کردن روی “Advanced Options”، در نهایت باید گزینه “Startup Settings” را انتخاب و سیستم را ری‌استارت کنید. سپس به هنگام بوت شدن ویندوز، کلید F5 را فشار داده تا بتوانید گزینه “Safe Mode with Networking” را انتخاب کنید. اگر باز هم موفق به اجرای حالت “Safe Mode” نشدید، مراحل قبلی را انجام داده و این‌بار کلید F3 را فشار دهید.

ترفند رفع مشکل سیاه شدن صفحه هنگام لود ویندوز

صفحه ورود به سیستم دیده نمی‌شود و درایو بازیابی را نیز در اختیار ندارید: در این حالت باید از یک کامپیوتر سالم برای دانلود و ساخت دیسک یا حافظه بوتیبل (Bootable) استفاده کنید. بعد ازدانلود ویندوز ۱۰ از سایت مایکروسافت و ساخت دیسک یا حافظه بوتیبل، وارد بایوس شده و اولویت بوت شدن را متناسب با حافظه یا دیسک خود مشخص کنید.

 

در مرحله بعدی با راه‌اندازی مجدد سیستم و در صفحه مربوط به عملیات نصب ویندوز، گزینه “Repair your computer” را انتخاب کرده و همانند مرحله قبلی و با کلیک روی گزینه “Troubleshoot”، وارد “Advanced Options” و سپس “Startup Settings” شده و سیستم را ری‌استارت کنید. پس از آن سعی کنید تا با فشردن کلید F5 وارد حالت Safe Mode شوید و اگر موفق نبودید، این کار را با فشردن کلید F3 تکرار کنید.

 

حال باید وارد حالت Safe Mode شده باشید تا امکان حذف درایور مربوط به صفحه نمایش وجود داشته باشد.

 

روش نصب مجدد درایور صفحه نمایش

برای نصب مجدد درایور باید وارد “device manager” شوید که ساده‌ترین راه، جستجوی آن در نوار استارت است. پس از ورود به این قسمت، با راست‌کلیک کردن روی منوی زیرین “Display adapters”، گزینه “Properties” و سپس زبانه “Driver” را انتخاب کنید.

ترفند رفع مشکل سیاه شدن صفحه هنگام لود ویندوز

تمام اطلاعات مربوط به درایور در این بخش نمایش داده می‌شود. مطابق با توضیحات نوشته‌شده برای “Roll Back Driver”، از این گزینه زمانی باید استفاده کرد که درایور جدید باعث ایجاد مشکل شده باشد. بهتر است در صورت امکان، ابتدا این گزینه را انتخاب کرده و به سیستم اجازه دهید تا از درایور قبلی استفاده کند.

 

اگر با انجام این کار مشکل سیاه شدن صفحه هنگام بوت ویندوز حل نشد، به‌ناچار باید با کلیک کردن روی “Uninstall”، درایور کارت گرافیک را به صورت کامل حذف کنید.شاید بعد از حذف درایور، همه‌چیز با رزولوشن نادرست و دور از واقعیت نمایش داده شود. اما اگر مشکل سیاه شدن صفحه هنگام بوت ویندوز برطرف شود، می‌توان نتیجه گرفت که معیوب بودن درایور ویندوز، مشکل اصلی بوت نشدن ویندوز بوده است.

  • تاریخ : 6th آگوست 2019
  • موضوع : آموزش
  • بازدید :

ریستارت خودکار ویندوز ۱۰ برای کاربران تبدیل به مشکل شده است،بسیاری از مواقع باید ترفندهایی را به کار گرفت تا مشکل حل شود. مایکروسافت پس از چند تلاش ناموفق، توانست موفقیت خود در ویندوز ۷ را این بار در ویندوز ۱۰ (Microsoft Windows 10) تکرار کند؛ بازگشت منوی استارت کلاسیک، یکی از دلایل این موفقیت دوباره بود.

 

اما متاسفانه در بخش‌ آپدیت‌های ویندوز ۱۰ هنوز هم مشکلاتی وجود دارد. اگر می‌خواهید از ریستارت خودکار در ویندوز ۱۰ به خاطر آپدیت یا نرم‌افزار‌ها جلوگیری کنید، در ادامه با ما همراه شوید.شات‌دان و ریستارت خودکار در ویندوز ۱۰ ممکن است بنا به دلایل متعددی رخ دهد؛ یکی از این دلایل مربوط به دانلود شدن آپدیت‌های مایکروسافت است،

 

چرا که این فایل‌ها جهت نصب و اعمال شدن نیاز به ریستارت رایانه دارند. علاوه بر این برخی اپلیکیشن‌های جانبی ویندوز نیز ممکن است جهت نصب و یا حذف شدن از رایانه، درخواست ریستارت ویندوز را بدهند.متاسفانه برخی از آپدیت‌های ویندوز ۱۰ مایکروسافت شامل مشکلاتی برای کاربران هستند. با این حال نصب شدن آنها تا حدی اجباری است

 

و کاری از دست کاربر برنمی‌آید. اما در اینجا می‌خواهیم برنامه‌ای را به شما معرفی کنیم که تا حد زیادی این مشکل را در ویندوز ۱۰ مرتفع می‌سازد.

 

برنامه جدید ShutdownBlocker ابزاری رایگان جهت جلوگیری از شات‌دان و ریستارت خودکار در ویندوز ۱۰۰ و نسخه‌های قبلی آن است؛ فرقی نمی‌کند که عامل ریستارت یا خاموش شدن، ویندوز یا یک اپلیکیشن جانبی باشد. این برنامه آن را به هر قیمتی که شده مسدود خواهد کرد.

 

مسدود کردن شات دان خودکار ویندوز

این برنامه به صورت پرتابل طراحی شده است، بدین معنا که نیازی به نصب کردن آن بر روی رایانه نیست. کافیست فایل فشرده را استخراج کرده و فایل EXE را در رایانه خود اجرا کنید. به محض اجرای برنامه، شات‌دان و ریستارت خودکار در ویندوز ۱۰ به صورت کامل مسدود می‌گردد. هنگام مسدود شدن شات‌دان، گزینه بلاک (Block) مطابق تصویر زیر به رنگ خاکستری در می‌آید.

آموزش ترفند پیشگیری از ریستارت خودکار ویندوز 10

پس از مسدود سازی خاموش شدن یا ریستارت سیستم، می‌توانید برنامه را کوچک کرده و به بخش System Tray بفرستید تا فضایی را در نوار وظیفه ویندوز اشغال نکند. این برنامه در همان پس‌زمینه نیز کار خود را به خوبی انجام می‌دهد و حتی اگر کسی بخواهد به صورت دستی سیستم شما را خاموش کند، موفق نخواهد بود.

 

چگونه شات دان ویندوز را آنبلاک کنیم؟

جهت رفع این مسدود سازی کافیست برنامه را دوباره اجرا کرده و بر روی دکمه سبز رنگ Allow کلیک کنید. حالا این دکمه به رنگ خاکستری در آمده و گزینه Block قرمز رنگ خواهد بود.

آموزش ترفند پیشگیری از ریستارت خودکار ویندوز 10

این برنامه یک آیکون اختصاصی در نوار وظیفه ویندوز قرار می‌دهد و مطابق تصویر زیر می‌توانید بدون باز کردن برنامه نیز ریستارت شدن ویندوز ۱۰ را مسدود یا باز کنید. در اینجا حتی می‌توان سیستم را مجبور به خاموش شدن یا ریستارت کرد!

آموزش ترفند پیشگیری از ریستارت خودکار ویندوز 10

این برنامه بیشتر ریستارت و شات‌دان‌های ویندوز را مسدود می‌کند؛ از موارد خودکار گرفته تا خاموش شدن دستی توسط افراد. این برنامه زمانی کاربرد خود را نشان می‌دهد که در حال دانلود فایل حجیمی باشید و نخواهید ویندوز بنا به دلایلی همچون نصب آپدیت، ریستارت شود. در بخش تنظیمات این برنامه می‌توان اجرای آن به محض روشن شدن سیستم را فعال کنید. بدین منظور کافیست به بخش Settings/about در برنامه بروید.

 

به گزارش پارس ناز حالا کافیست تیک گزینه Start with Windows را قرار دهید تا برنامه در استارت‌آپ ویندوز اجرا شود. علاوه بر این می‌توان آیکون برنامه از بخش System tray را حذف کرده و آن را در بخش منوی استارت قرار داد.

آموزش ترفند پیشگیری از ریستارت خودکار ویندوز 10

شایان ذکر است که این برنامه نمی‌تواند تمامی شات‌دان‌های اجباری را مسدود کند. طبق تصمیم توسعه‌دهنده برنامه، شرایطی وجود دارد که این برنامه از مسدودسازی خود کوتاه آمده و اجازه دهد سیستم خاموش و روشن شود. اما این پروسه‌ها برای کاربران معمولی ویندوز کمتر پیش می‌آیند و مشکلی از این بابت نخواهید داشت. جهت دانلود این برنامه می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

  • تاریخ : 6th آگوست 2019
  • موضوع : آموزش
  • بازدید :

تبلیغات در ویندوز ۱۰ حتی در فایل اکسپلورر  نیز وجود دارد که باعث احساس ناخوشایند در افراد می شود. بسیاری از افراد تمایل دارند تا این تبلیغات را غیرفعال کنند. این روزها به‌ندرت می‌توان وبسایتی را یافت که در آن تبلیغات وجود نداشته باشد و محصول یا خدماتی به کاربران عرضه نشود.

 

نرم افزارهای رایگان هم در قبال خدمات خود، پیام‌هایی تبلیغاتی را به کاربران نشان می‌دهند؛ اما به نظر می‌رسد که مقوله تبلیغات قرار است به سیستم عامل‌ها هم وارد شود. در همین راستا کمپانی مایکروسافت در سیستم عامل جدید خود، ویندوز ۱۰، شروع به جا انداختن این مقوله کرده است و در اقدام بعدی این کمپانی، تبلیغات در فایل اکسپلورر این ویندوز هم ظاهر می‌شوند.

 

تبلیغات موجود در ویندوز ۱۰ در بخش‌های مختلفی از این سیستم‌عامل، مانند صفحه قفل ویندوز یا در حین وبگردی، ظاهر می‌شوند. این تبلیغات محصولات و خدمات مایکروسافت را معرفی می‌کنند؛ گاهی استفاده از مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) به جای مروگر گوگل کروم پیشنهاد می‌شود و گاهی کاربران گوگل کروم به استفاده از دستیار خرید مایکروسافت (Microsoft’s Personal Shopping Assistant) تشویق می‌شوند؛

 

اما جدیدترین تبلیغات انجام شده در ویندوز ۱۰ تبلیغات در فایل اکسپلورر است که اشتراک پولی سرویس وان درایو را معرفی می‌کند.

روش های غیرفعال کردن تبلیغات در ویندوز 10

ممکن است مدیران مایکروسافت در دفاع از خود بگویند که این پیام‌ها فقط استفاده از حساب‌های پولی سرویس وان درایو را تبلیغ می‌کنند و با تبلیغات آزاردهنده وبسایت ها متفاوت هستند؛ اما به عقیده بسیاری تبلیغات، تبلیغات است.

 

غیرفعال کردن تبلیغات در فایل اکسپلورر ویندوز ۱۰

اگر شما هم علاقه‌ای به دیدن پیام‌های تبلیغات در فایل اکسپلورر سیستم عامل ویندوز ۱۰ خود نیستید، کافی است مسیر View > Options را در این نرم افزار دنبال کرده و در قسمت Advanced settings از بخش View، تیک گزینه Show sync provider notifications را بردارید. برای ثبت تغییرات، بر روی OK کلیک کرده و خارج شوید.

 

البته با این کار دیگر نوتیفیکیشن های ارائه دهندگان خدمات سینک فایل‌ها (Sync Providers) نشان داده نمی‌شوند، اما تنها راهی که فعلا برای حذف این تبلیغاتی وجود دارد همین است. می‌توان امیدوار بود که به‌زودی نرم افزاری برای بلاک کردن تبلیغات ویندوز هم نوشته شود که خیال همه را راحت کند.

خرید آنلاین بلیط هواپیما در ایران چارتر

بلیط هواپیما

تهیه بلیط هواپیما ها همیشه یکی از دغدغه های اصلی مسافرانی است که روز های آخر و یا تعطیل ترجیح می دهند این کار را انجام دهند. همیشه بهترین خرید چندین روز پیش از موعد سفر شماست تا با مشکلات و اختلالات احتمالی روبرو نشوید.

امروزه هواپیما یکی از بهترین وسایل نقلیه برای جابجایی بین استان ها و کشور ها و سفر از قاره ای به قاره ای دیگر تنها در عرض چند ساعت است.

همیشه تهیه بلیط هواپیما راز هایی دارد که پس از یک بار سفر با آن آشنا می شوید، اگر وب سایت های خرید بلیط را زیر و رو کنید، حتما با قیمت های متفاوتی روبرو می شوید که هر کدام از این تغییرات قیمت دلایل خاص خود را دارد و برای هر کدام توجیهی وجود خواهد داشت.

مثلا برخی از روز ها به دلیل مسافرت های کم تر کاری، قیمت پایین تری دارند، شنبه یکی از این روز ها است، وقتی شما شاغل هستید معمولا جمعه را برای این کار انتخاب می کنید، پرواز ها در سطح کشور و به صورت بین المللی در ساعت های مختلفی از جمله صبح، ظهر، عصر و شب انجام می شود، معمولا بحث بیخوابی گریبان گیر بسیاری از ماست.

تهیه چارتر هواپیما

پس اگر فرصت کافی را داشته باشید، ترجیح می دهید بعد از ظهر و یا غروب را برای یک پرواز آرام انتخاب کنید. مسئله مهم دیگر این است که برخی نیاز به بلیط چارتر دارند، یعنی پرواز آن ها در یک زمان مشخص رفت و برگشت خواهد داشت. به طور مثال شما روز شنبه پرواز رفت خواهید داشت و با توجه به این که بلیط چارتر تهیه کرده اید ناگزیر هستید در زمان مشخص مجددا بازگردید.

بلیط های چارتر قیمت پرواز رفت و برگشت را خواهند داشت، پس اگر زمان بازگشت شما دقیق و مشخص نیست به هیچ عنوان چنین خرید و رزروی را انجام ندهید.

عموما روز های تعطیل و خاص و صد البته تابستان گران ترین ها هستند، تقاضا بسیار زیاد است و هر کسی دوست دارد در فصل تابستان یک سفر هوایی را تجربه کند، شرکت های هواپیمایی نیز فروش بلیط بیشتری خواهند داشت.

بهتر است بلیط های لحظه آخری خریداری نکنید، چون ممکن است در ساعت و زمان مشخص شما بلیطی موجود نباشد.

مسئله مهم دیگر انتخاب صندلی و محل استقرار شماست که اگر گزینه انتخاب صندلی در حین پرواز را تایید کرده باشید می توانید با حضور سریع تر از دیگر مسافران در فرودگاه صندلی های بهتری را انتخاب کنید. البته که این بستگی به میزان فروش بلیط های گران قیمت تربه دلیل جای خوب دارد.

بلیط های سیستمی و چارتری در ایران چارتر

صدور بلیط پرواز هواپیما

وقتی رزرو بلیط آنلاین را انجام می دهید، نسخه چاپی آن نیز در دسترس شما خواهد بود، در صورتی که این کار را در شرکت های هواپیمایی رزرو بلیط پیگیری نمائید، نیز بلیط همان لحظه صادر خواهد شد و زمان و تاریخ دقیق پرواز شما از قبل مشخص شده است، ممکن است همیشه برخی از پرواز ها با تاخیر روبرو شوند، اما به این معنی نیست که این اتفاق همیشه انجام دهد.

همیشه چند ساعت زود تر در فرودگاه حاضر باشید تا از اتفاقات احتمالی پیشگیری کرده باشید، پروسه دریافت کارت پرواز و انتخاب صندلی ممکن است مدت زمانی به طول بیانجامد.

به دلیل امکان اشتباه در زمان صدور بلیط و یا هر خطای دیگری، مبدا، مقصد، ساعت پرواز و تاریخ و روز آن را چک کنید و در صورت مشاهده هر گونه اشتباه حتی چاپی، آن را با شرکت های هواپیمایی در میان بگذارید تا اگر راه حلی وجود داشت در اختیار شما قرار گیرد.

کارت پرواز و برچسب بار الصاق شده نیز در فرودگاه در اختیار شما قرار خواهد گرفت، از یاد نبرید که باید آن ها را تا لحظه آخر نگه دارید.

امکان انصراف از پرواز و لغو بلیط نیز در موعد و زمان مقرر وجود دارد و این کار باید در سریع ترین زمان ممکن انجام شود؛ در غیر این صورت شرکت های هواپیمایی و فروش بلیط هیچ مسئولیتی را نمی پذیرند.

پروازهای سیستمی و چارتری ایران چارتر

خرید بلیط لحظه آخری

بلیط های لحظه آخری نیز می توانند گزینه خوبی برای پرواز های ناگهانی و اضطراری باشند، اما بهتر است اگر فرصت کافی دارید این کار را حتی چند هفته قبل تر انجام دهید، چون هم می توانید از تخفیف های ویژه شرکت های هواپیمایی استفاده کنید و هم انتخاب شما با دقت تر انجام می شود.

برخلاف باورعموم شما هم به عنوان یک شهروند عادی می توانید از خدمات ویژه و یا CIP استفاده کنید، البته قیمت بلیط این گونه پرواز ها بالا است و شما دیگر نیازی به گذشتن از مراحل گیت و… را ندارید. در واقع گیت پرواز، مسافران را به دلایل امنیتی بررسی کامل خواهد کرد و شما از یک مرحله کاملا روتین و متداول باید گذر کنید.

همیشه برخورد شرکت های فروش بلیط هواپیما را به یاد داشته باشید، می توانید با مقایسه چند بار پرواز و یا بررسی انتقادات مردم از این شرکت ها بهترین گزینه را انتخاب کنید.

این مسئله مهم را نیز به یاد داشته باشید که صرفا قیمت بسیار بالا و یا پایین نمی تواند تفاوتی در کیفیت ایجاد کند، گاه قیمت پایین می تواند برای شما مشکلاتی را ایجاد کند، پس هیچ ارزانی بی حکمت نیست، بخصوص این که آن را با دیگر شرکت های فروش بلیط مقایسه کنید.

خرید بلیط هواپیمای پرواز داخلی

خرید بلیط هواپیما های داخلی عموما مراحل کوتاه تر و آسان تری دارد چون نیازی به صدور روادید نخواهد بود، همین طور هزینه کم تر آن ها و همین طور انتخاب صرفا یک فرودگاه کار را برای شما به مراتب سریع تر می کند.

بلیط های چارتر عموما پس از صدور امکان ویرایش مشخصات را نخواهند داشت، پس در ثبت اطلاعات خود دقت کافی را داشته باشید تا هزینه بلیط شما هدر نرود، این کار برای بلیط های سیستمی که تاریخ برگشت مشخصی ندارند آسان تر و قابل انجام است.

البته باید بگوییم که بلیط های هواپیما با توجه به اصطلاحاتی که در کنار نامشان استفاده می شود تفاوت های عظیمی دارند. اکونومی، فرست کلاس، بیزینس کلاس و…

بلیط هواپیما را با ایران چارتر تجربه کنید

تفاوت بلیط های هواپیمایی

بلیط های هواپیما با توجه به کیفیتشان قیمت متفاوتی دارند و عموما هزینه خرید آن ها بسته به اولویت پرداخت مبلغی در مقابل راحتی و پرواز آسان را داراست.

پرواز های اکونومی کم هزینه ترین هستند و عموما اولین گزینه ای هستند که در اختیار شما قرار می گیرد، توریست ها، مسافران بین استانی و همین طور مردم عادی از این بلیط استفاده می کنند. دلیل محبوبیت آن قیمت پایین است. در واقع واژه اکونومی نیز به معنی اقتصادی و به صرفه است.

پرواز ها و بلیط های بعدی مربوط به بیزینس کلاس است که یک پله بالاتر از پرواز های عادی است و کابین و محل استقرار مسافران با اکونومی متفاوت است و خدمات ویژه تری در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت، در کلاس بعدی نیز فرست کلاس قرار می گیرد که بالاترین کیفیت و البته گران ترین بلیط را خواهد داشت. پرواز های فرست کلاس معمولا امکانات ویژه ای پس از پرواز نیز خواهند داشت.

البته هر شرکت هواپیمایی و ایرلاین خدمات خاص و متفاوت خود را خواهد داشت، مثلا ممکن است فرست کلاس یک شرکت خاص بسیار بهتر و با کیفیت تر از شرکت دیگری باشد. قطعا کیفیت و خدمات پرواز، صندلی ها و مدت زمان ورود به هواپیما و خروج از فرودگاه از جمله این موارد است.

  • تاریخ : 30th جولای 2019
  • موضوع : آموزش
  • بازدید :

AMP چیست؟

گوگل پروژه AMP که مخفف واژه Accelerated Mobile Pages به معنای تحت الفظی افزایش سرعت صفحات موبایلی است را ارائه داده است. این تکنولوژی همانطور که از نامش مشخص است طراحی صفحات سایت برای نمایش سریعتر در موبایل را هدف خود قرار داده است. گوگل در راهنمای وب مستر خود درباره این تکنولوژی چنین نوشته است:

  • افزایش سرعت سایت در موبایل (ارتقاء کاربری سایت)
  • بهبود رتبه سایت در جستجوی موبایلی (به دلیل افزایش سرعت سایت)

به نظر می رسد که گوگل برای افزایش سرعت سایت های AMP آنها را در سرور های کش Cash خود ذخیره می کند و تا زمانیکه شما در سایت خود اطلاعات جدیدی بارگذاری نکنید که توسط کاربران مورد بازدید قرار بگیرد گوگل به سایت شما درخواستی ارسال نمی کند.

مزایا و معایب به کارگیری AMP

جوانب مثبت استفاده از AMP که می تواند مدیران سایت را ترغیب به استفاده از آن کند:

  • سرعت بالای سایت
  • رتبه گیری بهتر با توجه به اینکه گوگل این سایت ها را در اولویت قرار می دهد
  • حتی با وجود ترافیک بالای کاربران موبایلی سایت، سرور شما بار زیادی را تحمل نخواهد کرد

از جمله معایبی که در اثر ذخیره سایت در سرورهای گوگل وجود دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حذف درآمد از تبلیغات، زیرا تبلیغات ممنوع است (سایت های ایرانی کلاً بدلیل تحریم نمی توانند از این قابلیت استفاده کنند)
  • عدم امکان استفاده از گوگل آنالیتیکس، زیرا سرور شما تعامل کاربران با سایت را نمی تواند رصد کند.
  • اطلاعات بین دسکتاپ و موبایل ممکن است تفاوت داشته باشند

به نظر می رسد که این اطلاعات برای تصمیم گیری برای مهاجرت به سمت AMP یا استفاده از یک سیستم معمول ریسپانسیو کافی باشد.

برخی سئو کاران معتقدند که استفاده از ریسپانسیو و AMP بطور همزمان با هم سازگار نیستند زیرا که هدف از به کارگیری تکنیک های ریسپانسیو این است که شما دو فایل برای یک منبع نداشته باشید. البته گوگل با این نظر کمی مخالف است و در راهنمای AMP خود اعلام داشته که AMP یک پروژه ریسپانسیو کردن سایت نیست بلکه یک پروژه افزایش سرعت بارگذاری صفحات است که در دستاپ، موبایل و دستگاه هایی با صفحات متفاوت می توان از آن بهره جست.

از مزایای استفاده از AMP افزایش نرخ تبدیل سایت و همچنین افزایش فروش محصولات سایت است. همگی میدانیم که سرعت سایت در  افزایش جذب مخاطب و بهبود رتبه سایت تاثیر بسیار بالایی دارد.

تکنولوژی گوگل برای اولویت ایندکس کردن صفحات موبایل

در اکتبر ۲۰۱۶ گوگل پیشفرض ایندکس صفحات سایت را بر روی صفحات موبایلی قرار داد. این به معنی آن است که صفحات موبایلی سایت با سرعتی بیشتری توسط گوگل ایندکس می شوند. البته این قاعده در باره سایت های خبری صدق نخواهد کرد.

 

سرعت سایت با تکنولوژی AMP

با تکنولوژی AMP چگونه می توان کار کرد

سوالی که می خواهیم مطرح کنیم این است که اگر AMP سرعت بارگذاری صفحات را بالا می برد و گوگل صفحات AMP را سریعتر از صفحات سایت ایندکس می کند چرا برای دسکتاپ از این نسخه استفاده نکنیم؟ و نسخه ای سبکتر از سایت خود را تولید و بارگذاری نکنیم. همانطور که در ابتدا گفتیم سرعتی که اینترنت در ایران دارد بسیار پایین تر از کشورهای دیگر است اینترنت ۴ تا ۶ مگابایت بر ثانیه که در دنیا به عنوان اینترنت سرعت پایین شناخته می شود از میانگین سرعت اینترنت در ایران بسیار بالاتر است. بنابراین تکنولوژی AMP شاید برای ما بسیار ارزنده تر از سایرین باشد. با به کارگیری تکنولوژی این رخدادها برای شما پیش خواهد آمد:

  • گوگل وب سایت شما را بر روی موبایل ارزیابی می کند.
  • اگر شما نسخه AMP از صفحات خود داشته باشید گوگل ابتدا این صفحات را بررسی خواهد کرد
  • AMP محتوای کمتری دارد که می تواند به معنی کم ارزشتر بودن آن برای سئو باشد.
  • AMP سریعتر بارگذاری می شود. بنابراین خود AMP ممکن است بعنوان یکی از عوامل مثبت در رتبه سایت شما عمل کند.
  • ایندکس دوم گوگل برای دسکتاپ اطلاعات خود را از صفحات ایندکس شده موبایلی می گیرد.
  • رتبه سایت شما برای نسخه دسکتاپ در ابتدا بدون مزایای سرعت AMP بدست خواهد آمد.

برای آنکه تصمیم بگیرید که وب سایت خود را به صورت AMP در آورید باید این نکته را به خاطر داشته باشید که AMP پروژه متن باز است ولی تا کنون هیچ کس دیگری غیر از گوگل از آن برای جستجو بهره نبرده است. بنابراین نمی توان گفت این پروژه در آینده استاندارد طراحی سایت خواهد بود یا اینکه یکی دیگر از پروژه های شکست خورده و رها شده می باشد.

 

بهینه سازی سرعت در موبایل

نتیجه گیری

همانطور که از نام AMP مشخص است این تکنولوژی بر روی صفحات سایت پیاده سازی می شود. بنابراین اگر صفحات سایت شما مبتنی بر متن زیاد هستند عملاً به کارگیری این تکنولوژی برای سایت شما چندان مفید نخواهد بود. در عوض سایت هایی که دارای صفحاتی هستند که در موبایل به سختی بارگذاری می شوند می توانند از این تکنولوژی برای ساده سازی کد های این صفحات بهره ببرند.

تکنولوژی AMP برای جدا سازی کدهای ساده از پیچیده برای نمایش نسخه ساده تر سایت برای دستگاه هایی است که از اینترنت کندتری استفاده می کنند. بنابراین این نکته را باید هنگام به کارگیری این تکنولوژی به خاطر داشت.

  • تاریخ : 30th جولای 2019
  • موضوع : سئو
  • بازدید :

سئو یک فرایند گارانتی شده نیست

هرگز نمی توان رتبه سایت مشتریان را تضمین داد. مهم نیست که از چه معجزه ای برای سئو کردن سایت مشتریان خود بهره میگیرید. همواره ممکن است عوامل غیبی برای تاثیر منفی بر روی سئو سایت مشتریان ظاهر شوند. بروز رسانی الگوریتم های گوگل، حمله رقبا، قدیمی شدن محتوای صفحات و عوامل دیگر همواره می توانند باعث شوند که ماندگاری رتبه یک سایت خدشه دار شود. به این ترتیب نمی توان رتبه سایت را در گوگل گرانتی کرد.

۲- برای حصول نتیجه در سئو باید صبر زیادی داشته باشید

سئو فرایندی است که به تلاش زیادی نیاز دارد. از طرف دیگر شما باید صبر زیادی برای به ثمر نشستن این تلاش ها داشته باشید. نتیجه نهایی فعالیت های سئو ممکن است بسیار دیر ظاهر شود و یا حتی اصلاً نتیجه ای از فعالیت های خود در زمینه سئو مشاهده نکنید.

۳- به برخی از مشتریان باید جواب رد داد

مشتریانی که دید درستی از سئو سایت ندارند و انتظار دارد که شما برایشان رتبه سایت را تضمین کنید. می توانند دید شما به سئو را مسموم کنند. شاید بهتر باشد که اصلا سئو سایت چنین مشتریانی را نپذیرید.

۴- فرایند تولید بک لینک را کند اجرا کنید

الگوریتم هایی مانند گوگل پنگوئن باعث شده اند که تولید بک لینک با مخاطره همراه باشد. تولید بک لینک برای سئو سایت اهمیت زیادی دارد. بهتر است که با یک سرعت ثابت نسبت به افزایش تعداد بک لینک در مدت زمان طولانی به پردازید. از ایجاد تعداد زیادی بک لینک در یک روز به شدت اجتناب کنید.

۵- ۱ بک لینک با کیفیت از ۱۰۰ بک لینک بی کیفیت برتر است

این جمله برداشتی آزاد از جمله گوگل است که در وبلاگ رسمی خود می گوید: ۱۰ بک لینک با کیفیت از ۱۰۰ بک لینک بی کیفیت نتیجه بهتری در سئو سایت دارد. به صورت کلی از سال ۲۰۱۲ به بعد روز به روز تولید بک لینک به سمتی حرکت می کند که اولیت تولید بک لینک با تولید لینک در سایت های مرتبط و معتبر است.

۶- شما نمی توانید برای کالا و خدمات بی کیفیت رتبه خوبی در گوگل داشته باشید

تکنیک های سئو کلاه سیاه برای ارتقاء رتبه سایت همچنان می توانند بصورت موقت رتبه سایت شما را بالا ببرند. اما روز به روز به کارگیری این تکنیک ها کم اثر تر می گردد. به خاطر داشته باشید که امروزه ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم. کیفیت بد کالا و محصولات شما به سرعت می تواند در شبکه های اجتماعی زبانزد خواص و عام شود. بنابراین بر روی کیفیت کالا و خدمات خود دقت بیشتری را به خرج دهید. اگر کالایی در شرکت خود دارید که کیفیت مطلوبی ندارد. از انجام سئو برای آن به پرهیزید.

۷- محتوا پادشاه است

تولید محتوا امروزه تغییرات زیادی کرده است. الگوریتم هایی مانند گوگل رنک برین Rankbrain در بازه زمانی تولید محتوا و نحوه انجام آن تغییرات زیادی ایجاد کرده اند. شما امروز علاوه بر تولید محتوای با کیفیت باید به تولید محتوا برای جدیدترین خواسته مخاطبان خود بی اندایشید. اگر نمی توانید محتوایی بهتر از سایت های رقیب ایجاد کنید وقت و سرمایه خود را به هدر خواهید داد.

۸- تگ های متا به سئو صدمه نمی زنند

متا تگ ها در گذشته بسیار موثرتر از حالا عمل می کردند. اما هم اکنون هم می توان با بهینه سازی متا تگ ها به ویژه متا تگ عنوان سئو سایت را ارتقاء داد.

۹- تحقیقات کلمات کلیدی می تواند برد و باخت شما را مشخص کند

سئو از نظر کلمات کلیدی چندان تغییری نکرده است. پیروزی و شکست شما در سئو به صورت مستقیم تحت تاثیر درستی و یا نادرستی کلمه کلیدی انتخابی برای سئو سایت خواهد بود. شما باید در تحقیقات کلمات کلیدی به کلماتی که بیشترین بازدید کننده و بیشترین نرخ تبدیل را در سایت شما دارند توجه کنید.

۱۰- سئو سایت بدون به کارگیری ابزار مناسب راه به جایی نمی برد

کارهای ساده در سئو مانند بررسی روزانه رتبه صفحات سایت می تواند تمام وقت و زمان شما را صرف خود کند. بنابراین از نرم افزارهای مناسب برای انجام کارهای سئو خود بهره بگیرید. مثلا نرم افزار جت سئو برای رتبه بندی و گزارش تغییرات رتبه بسیار موثر است. به خاطر داشته باشید که شما می توانید از ابزارهای رایگانی مانند گوگل وب مستر و گوگل آنالیتیکس برای دریافت بازخورد اقدامات سئو خود نیز استفاده کنید.

۱۱- سایت های تخصصی قهرمانند

سایت های تخصصی بهتر از سایت های عمومی درآمد ایجاد می کنند. بنابراین توجه خود را برروی سایت های تخصصی بگذارید. اگر موضوع تخصصی برای تولید سایت دارید آن را هدف اصلی سایت خود قرار دهید.

۱۲- سریع یا مرده

درست مانند فیلم سریع یا مرده در طراحی سایت هم یا سایت شما سریعتر از رقبا بارگذاری می شود و یا تجارت آنلاین شما خواهد مرد. گوگل به تنهایی به سرعت سایت حساس است و رتبه سایت شما تحت تاثیر سرعت سایت قرار میگیرد. کاربران نیز با کاهش سرعت سایت از سایت شما خارج شده و به افت رتبه سایت دامن می زنند.

۱۳- شما نمی توانید تنها با تکیه بر روی سئو سایت خود به پیش بروید

سئو بسیار اهیمت دارد ولی مانند هر روش تبلیغی دیگری به تنهایی پاسخگوی تمام نیاز شما نخواهد بود. شما برای فصولی از سال مانند فصل هراجی ها به تبلیغات کلیکی گوگل نیز نیاز خواهید داشت. تا بیشترین بازده را از سایت خود داشته باشید. (نکته: با شرایط فعلی ارائه دلار در ایران فعلاً کمی در این بخش مشکلاتی وجود دارد که راهکارهایی برای آن در حال انجام است.)

۱۴- داشتن یک دامنه قدیمی با کلمات کلیدی در آن به تنهایی کافی نیست

همه شما از اهمیت داشتن یک دامنه قدیمی و به کارگیری درست کلمات کلیدی در آن آگاه هستید ولی باید به خاطر داشته باشید که دامنه قدیمی و کلمات کلیدی در آن برای حفظ سئو سایت شما کافی نیست. شما باید محتوای با کیفیت و بک لینک با کیفیت نیز در سایت خود داشته باشید.

۱۵- همواره تغییرات سایت خود را رصد و اندازه گیری کنید

اگر ندانید که در کدام سمت در حال حرکت هستید. قطعاً مانند این است که در تاریکی گام برمیدارید. رصد و اندازه گیری تغییرات در سئو سایت یک امر کاملاً ضروری است. شما باید همواره از ایرادات سایت خود آگاه باشید و آنها را برطرف کنید.

۱۶- نرخ پرش بالا در سایت نگران کننده است

نرخ پرش Bounce rate عبارت است از خروج کاربران از سایت بدون تعامل با آن، گاهی کاهش ناگهانی میزان مخاطبان سایت را نیز به صورت Bounce rate بیان می کنند. نرخ پرش بالا مستقیماً بر روی سئو سایت شما تاثیر خواهد گذاشت. هنگامیکه کاربران نتوانند چیزی را که می خواهند در سایت شما پیدا کنند نرخ پرش سایت شما بالا خواهد رفت. اگر نرخ پرش سایت شما بالا است قبل از هر کاری آن را اصلاح کنید.

۱۷- شما می توانید نتایج بهتری با کلمات کلیدی طولانی Long tail بدست بیاورید

کلمات کلیدی طولانی مزایای زیادی دارند. آنها دقیقاً منطبق با خواسته مشتریان شما هستند و رتبه گیری برای آنها آسان است. ترافیک این کلمات کمتر از کلمات کلیدی اصلی است. ولی نرخ بازگشت سرمایه ROI در آنها براحتی با کلمات کلیدی اصلی رقابت می کند.

۱۸- از سئو کلاه سیاه به پرهیزید

همچنان راه هایی برای فریب دادن گوگل وجود دارد. اما باید توجه داشت که گوگل روز به روز پیشرفته تر شده و دیر یا زود حقه شما برای فریب گوگل دیگر کارساز نخواهد بود و در آن زمان سالها تلاش شما برای فریب گوگل یک شبه برباد میرود. بنابراین بهتر است که از همان اول بر روی روش های اصولی سئو سرمایه گذاری کنید.

۱۹- گوگل تنها موتور جستجوی موجود نیست

موتورهای جستجوی دیگری مانند یاهو و بینگ نیز هستن که مخاطبان خود را دارند. گوگل مهمترین و پرکاربرد ترین موتور جستجو است. ولی نباید سایر موتور های جستجو را فراموش کرد. مزیت دریافت رتبه در این موتورهای جستجو این است که رقابت کمتری از گوگل در آنها در جریان است و دریافت رتبه راحتتر است.

۲۰- از تکنیک های متنوع سئو بهره بگیرید

استفاده از تکنیک هایی مانند تولید محتوای با کیفیت و تکیه بر تحقیق کلمات کلیدی در تولید محتوا و تهیه بک لینک مهم است ولی شما باید به دیگر تکنیک های سئو نیز توجه داشته باشید. حتی اگر نتیجه ای که از به کار گیری تکنیک های خود در سئو دریافت کرده اید مثبت بوده است. باز هم باید به فکر افزودن تکنیک های جدید به تکنیک های سئو خود باشید. مثلا می توانید تبلیغ در شبکه های اجتماعی را به تکنیک های خود اضافه کنید.

 

سرعت سایت در سئو

۲۱- تکنیک های بی اثر را به سرعت رها کنید

نتیجه گیری از تکنیک های سئو زمانبر است ولی به محض روشن شدن اینکه تکنیکی بی اثر است باید ان را رها کنید. یک تکنیک سئو بی اثر می تواند وقت و انرژی شما را بگیرد. بنابراین به محض روشن شدن بی اثر بودن یک تکنیک سئو آن را رها کنید.

۲۲- از هاست خوب برای سایت خود و مشتریانتان استفاده کنید

هاست های کلاد Cloud یا رایانش ابری در ایران شروع به کار کرده اند و می توانید برای افزایش سرعت سایت خود و مشتریانتان از آنها بهره بگیرید. زمان Uptime بودن سایت در رتبه گوگل و تجربه کاربری سایت شما موثر است. بنابراین از سرور های سریع که UpTime بالا دارند استفاده کنید.

۲۳-  نرخ بازگشت سرمایه و نرخ تبدیل کاربر اهمیتی بالاتر از رتبه سایت دارد

رتبه اول گوگل هم بدون فروش کالا  و خدمات بی ارزش است. بنابراین بر روی افزایش میزان تبدیل کاربران و افزایش نرخ بازگشت سرمایه بیش از ارتقاء رتبه سایت تمرکز کنید. در انتها این میزان درآمد سایت است که برای شما از همه چیز مهمتر است.

۲۴- تا زنده اید درحال یادگیری هستید

قوائد سئو می تواند تغیراتی کند که پیشبینی آن را نکرده بودید. بنابراین همواره باید در حال یادگیری بود. مثلاً با آمدن جستجوی صوتی قائده ایجاد عنوان سوالی مطرح شد. و گفته شد که زبان نوشتار سایت باید به زبان گفتاری کاربران نزدیک باشد. استفاده از بالت و لیست بندی عناوین اهمیت پیدا کرد.

۲۵-   با اصول بازاریابی، طراحی سایت و توسعه سایت آشنا شوید

یک سئو کار لازم نیست که یک بازاریاب برجسته یا یک طراح سایت و برنامه نویس برجسته باشد. اما دانستن اصول بازاریابی و طراحی سایت برای یک سئو کار الزامی است.

۲۶-   سئو یک فرایند تیمی است

سئو را نمی توان یک تنه پیش برد. شما باید با طراحان سایت، نویسندگان مطالب، توسعه دهندگان، مدیران کالا و خدمات سایت تعامل داشته باشید. انجام تمام این امور توسط یک نفر در یک سایت بزرگ ناممکن است.

۲۷-   همواره Redirects و کد ۴۰۴ را در خاطر خود داشته باشید

عدم بررسی خطای ۴۰۴ و همچنین Redirect می تواند آسیب های جبران ناپذیری به سئو سایت بزند. بنابراین چک کردن آنها را در یک برنامه روتین قرار دهید. که همواره از بابت عدم وجود این خطاها مطمئن باشید.

۲۸-  از فکر خود استفاده کنید

یادگیری اصول سئو از بهترین های این صنعت روش خوبی است ولی به معنی آن نیست که بدون فکر تمام گفته های آنها را تکرار کنید. سایت شما ویژگی های منحصر به فردی دارد. که الزاماً با راهکارهایی که به شما معرفی می شود سازگار نیست. بنابراین همواره به شرایط سایت خود توجه داشته باشید.

۲۹- رقیب شما معلم شماست

رقبای شما بهترین معلمان شما هستند. تنها با آنالیز رقبا می توانید موارد فراوانی را بیاموزید. مثلاً شما می توانید سایت هایی را که در صنعت شما برای دریافت بک لینک مناسب هستند را مشخص کنید.

۳۰- خودتان را درگیر اعداد نکنید

بررسی و رصد سئو سایت مهم است ولی نباید درباره اعداد زیادی وسواس به خرج داد. اگر نرخ بازگشت سرمایه سایت شما خوب است. به احتمال زیاد جای نگرانی نیست.

۳۱- سایت های مختلف به تکنیک های مختلفی برای سئو نیاز دارند

تمام فروشگاه ها از فروش مجلات تا سایت های فروشگاهی شرکت ها، همگی سایت فروشگاهی هستند ولی هر یک استراتژی خاص خود را برای سئو نیاز دارد.

۳۲- در عالم اینترنت همه می توانند بزرگ دیده شوند

اگر شرکت کوچکی هستید، می توانید با تکیه بر تولید محتوای با کیفیت و مهارت سئو شرکت های بزرگ را پشت سر گذارده و رتبه بهتری از آنها کسب کنید.

۳۳- رتبه شما هرگز نمی تواند خیلی خوب باشد

حتی اگر در برخی کلمات کلیدی رتبه عالی داشته باشید هنوز هم کلمات کلیدی مرتبطی وجود دارد که بتوانید رتبه گوگل خود را در آنها تقویت کنید.

۳۴-  برده کار نباشید

سئو به خلاقیت نیاز دارد. بنابراین بجای آنکه تمام وقت را پشت کامپیوتر خود بنشینید اندکی هم برای استراحت وقت بگذارید تا بتوانید مسائل را از دور ببینید و کمی بیشتر از خلاقیت خود بهره ببرید.

صفحه 1 از 2
12 بعدی