دسته‌ها
رپورتاژ آگهی

دنیای حذاب ماشین کنترلی ها | ایستگاه پرواز

تا جایی که من میدونم، هر چیزی که کنترل از راه دور باشه، جذابیت خاص خودشو داره. ی جورایی آدم حس می کنه با این قابلیت، می تونه محدودیت های خودشو جبران کنه. اولین مدل آرسی ای که هممون شاید به نحوی تجربه ش کردیم، اون دمپاییه گران قدری بود که با دستان پر مهر مادر با شتاب صفر تا صده سه ثانیه ای به سمت هدف که شما باشی پرتاب میشد و بقیه مسیر رو تا رسیدن به نقطه ی حساس شما با همون دستور اولیه صادر شده از طرف مامان محترم طی می کرد و ماموریت رو به نحو احسنت تکمیل می کرد. انگار که ی نیروی ماورایی از طرف چشمان تیزبین مادر محرک دمپایی بود. مامان ها اون موقع شاید فکرش رو هم نمی کردن که همین مسئله بتونه سال ها بعد بن مایه ی اختراع ابزاری بشه که قراره از طریق بکارگیری فرکانس های رادیویی، پلی بین ما و هر آنچه دورتر از ما قرار میگیره، برقرار کنه و دنیایی رو بسازه به اسم دنیای آرسی ها. 

 

 

آرسی یا RC در لفظ به هر چیزی که با کنترل از راه دور هدایت بشه، اطلاق میشه. محصولاتی که تو این دسته بندی قرار می گیرند خیلی متنوع اند و حوزه ی وسیعی رو در بر دارن. اما امروز ما می خوایم در مورد ماشین های آرسی یا ماشین کنترلی باهاتون صحبت کنیم. 

 

ماشین کنترلی

ماشین کنترلی نسخه ی آرسی ماشین های آفرود و آنرودی هستند که دور و برمون میبینیم. یعنی وقتی شما یک ماشین کنترلی می خرید، عملا یک ماشین و یک رادیوکنترل همراه ش رو خریداری می کنید که اون رادیوکنترل نقش فرمون و گاز و ترمز ماشین واقعی رو براتون بازی می کنه. ماشین های کنترلی همونطور که گفته شد، دو دسته ی آفرود (مناسب برای سطوح ناهموار و جنگلی و …) و آنرود (آسفالت و …) دارن. به لحاظ تامین انرژی هم میشه اونا رو تقسیم کرد. یعنی ماشین های کنترلی که انرژی اونها رو باتری تامین می کنه که میشن ماشین کنترلی الکتریکی، و اونهایی که مثل ماشین های خودمون سوخت مصرف می کنن که میشن ماشین کنترلی سوختی. 

 

ابعاد ماشین کنترلی

ماشین های آرسی مقیاس های متفاوتی دارن. مینی آرسی ها سایزهایی حتی کوچک تر از یک به ۲۸ یا یک به ۶۴ دارن. اما یعنی چی این عددا؟!

منظور از مقیاس، اندازه ماشین آرسی نسبت به اندازه ی ماشین واقعی تو اون مدله. پس وقتی میگن ماشین فلان مقیاس ش ۱ به هشته، یعنی ابعاد ماشین آرسی مون تو اون مدل، هشت برابر کوچیک تر از ابعاد ی ماشین واقعی تو اون مدله. 

پس اینجوری می تونیم بگیم که ماشین با مقیاس ۵/۱ از ماشین با مقیاس ۶/۱ بزرگتره.

 

 

 

جذابیت ماشین های کنترلی

شاید جذاب ترین نکته در مورد خرید ماشین کنترلی این باشه که وقتی شما یک مدل رو از فروشگاه ایستگاه پرواز خریداری می کنید، چیزی که تو دستون میگیرید، لذتی رو بهتون میده که قبلا مطمئنا تجربه ش نکردید. بدنه ی این ماشین ها به قدری در اوج ظرافت و دقت طراحی شده که اصلا حس اینکه یک اسباب بازی تو دستون دارید رو بهتون نمیده، برعکس، خیلی حرفه ای و قدر جلوه می کنن. سنگینی وزن این ماشین کنترلی ها ابهت خاصی داره. مدل هایی که چراغ دار هستن و از LED برای نورشون استفاده شده که دیگه اصلا نگو! وقتی روشن شون میکنی، عین ی موجود کوچولو میمونن که تو چشات زول زدن و رجز میخونن برات.  شاید فکر کنید دارم تعریف الکی می کنم، ولی من شک ندارم اگر یک بار این تجربه رو زندگی کنید، خودتون هم اعتراف می کنید که چرا زودتر پا به این دنیای نفس گیر و مفرح نذاشتید. 

خب. دیگه فک می کنم چیزایی که لازم بود بدونید رو خیلی اجمالی بهش پرداختیم و الان اگه آماده اید که وارد این دنیای پر سرعت و قدرت بشید، فقط کافیه ی سری به قسمت ماشین کنترلی های فروشگاه ایستگاه پرواز بندازید و متناسب با سلیقه ی خودتون دنبال کیس مورد نظرتون بچرخید. 

 
                                                                

 

جمع بندی

معمولا اینجوریه که همیشه آدم برای ورود به جوزه جدید اشتیاق و یه کم استرس خاصی داره. اشتیاق از بابت تغییر و تجربه جدید و استرس بابت اینکه نکنه یه وقت کالایی خریداری بشه که مناسب سبک کاریش نباشه . با راهنمایی همکاران ما میتونید به راحتی با هر هزینه ای که دارید وارد این دنیای جذاب بشید. 

جالبی اش هم اینه که بدون شک اشتیاق تون بعد از ورود به این حوزه مطمنیا بیشتر میشه و پشیمون میشید که چرا زودتر شروعش نکنید. همین حالا هم دیر نیست. پس از الان شروع کنید. 

منبع : ایستگاه پرواز

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *