دسته‌ها
آموزش وردپرس

دلایل جریمه سایت توسط گوگل

در این نوشته از آموزش وردپرس، به بررسی و معرفی انواع دلایل جریمه سایت توسط گوگل خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

جریمه سایت توسط Google

برای تعیین آنکه سایت شما توسط گوگل جریمه شده و یا کاهش بازدید شما ناشی از عاملی غیر از آن است، باید در ابتدا انواع روش های جریمه سایت توسط گوگل را بدرستی بشناسید و در ادامه فعالیت های متناسب با رفع آن جریمه خاص را انجام دهید.

دلایل جریمه سایت توسط گوگل
لینک سازی غیرطبیعی یا جریمه دستی

تا کنون این یکی از بدترین جریمه های صورت گرفته برای سایت توسط گوگل است که بصورت دستی و مستقیم توسط یکی از مسئولان گوگل بر سایت شما اعمال میشود.
جریمه پاندا و پنگوئن توسط الگوریتم و فرمولهای خاصی صورت میگیرد، ولی در این روش سایت شما مستقیما توسط شخص بررسی شده و تشخیص داده میشود که لینک های شما غیرطبیعی و خریداری شده هستند.

اگر سایت خود را به متخصص سئو سپرده و با این مشکل مواجه شده اید مطمئن باشید که فعالیت های او از نظر گوگل اسپم بوده، در نتیجه تمام صفحات ایندکس شده سایت شما حذف خواهد شد و هر مطلب جدید و با کیفیتی هم که بگذارید سایت شما در نتایج گوگل نشان داده نخواهد شد.

یکی از سایت های معروفی که دچار این جریمه گوگل شد، سایت کمپانی خودروسازی BMW بود.

دلایل جریمه سایت توسط گوگل

با توجه به اینکه جریمه سایت توسط گوگل به دست شخص صورت گرفته برای رهایی از آن تنها باید یکی از متخصصان گوگل را متقاعد کنید که سایت شما دیگر به دنبال روش های اسپم نخواهد رفت و این مسئله کار شما را کمی دشوار خواهد کرد. در این موارد گزارش سایتهای رقیب به گوگل از طریق اکانت وبمستر ممکن است باعث جلب توجه گوگل به شما شده باشد.

همچنین کسب بک لینک های زیاد در فاصله زمانی کم حتی از سایتهایی با رنک بالا ممکن است شما را در لیست سیاه گوگل برای بررسی مستقیم توسط یکی از کارشناسان شان قرار دهد.

جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن تا حد زیادی شبیه به جریمه دستی گوگل عمل میکند و تمرکز آن بیش از هرچیز بر بک لینک های شما قرار دارد. بک لینک های زیاد از سایتهای کم ارزش و یا غیر مرتبط، انکر تکست های بیش از حد سئو شده و یا استفاده از کلمه یا عبارت یکسان برای تمام بک لینکها ممکن است موجب جریمه شما توسط الگوریتم پنگوئن شوند.

نکته مثبت در اینجا آن است که تمام جریمه ها براساس الگوریتم انجام میشود و با رفع مشکلات و اشتباهات گذشته خود میتوانید به سرعت به شرایط گذشته خود بازگردید. در این روش از جریمه نیازی به مکاتبه با گوگل و متقاعد کردن کارمندان سخت گیر این شرکت نخواهید داشت.

در گذشته اگر شما قصد داشتید که رنک مناسبی برای کلمه سئو در نتایج گوگل داشته باشید، کافی بود تعداد مناسبی لینک ورودی به سایت خود تنها با انکر تکست سئو برای سایت خود ایجاد کنید و همین امر همه را به استفاده از عناوین تکراری برای لینک های خود وسوسه میکرد؛ درحالیکه با استفاده از عبارات مختلف مانند آموزش سئو، سئو و بهینه سازی میتوانستند یک شبکه طبیعی و مناسب برای بک لینک های خود بسازند.

الگوریتم پنگوئن به قصد تغییر در این روند پا به دنیای اینترنت گذاشته و هدفش آن است که درصد بک لینک های مجاز با یک عبارت خاص مانند سئو را به ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش دهد، چیزی که در حال حاضر در میان سایتها بین ۹۰ تا ۹۵ درصد است.

تکراری بودن عبارت کلیدی بک لینک تنها یکی از دلایل جریمه سایت توسط الگوریتم پنگوئن است. دلایل دیگری مانند بک لینک های زیاد از سایتهای کم ارزش، بک لینک از سایتهای با رنک مناسب در بازه زمانی کوتاه و به تازگی تبلیغات متنی می تواند موجب جریمه شما توسط الگوریتم پنگوئن شوند.

تاثیر نام دامنه بر سئو

EMD یا بطور دقیق تر Exact Match Domain در گذشته بر سئو سایت ها تاثیر گذار بود. بطوریکه اگر آدرس سایت شما SEO.com میبود شانس بسیار زیادی بر کسب رتبه اول نتایج گوگل در کلمه کلیدی seo داشتید. ولی در سپتامبر ۲۰۱۲ و همراه با آپدیت جدید گوگل تاثیر این عامل بر نتایج گوگل تا حد زیادی کاهش یافت و بسیاری از سایتها از نتایج اول و دوم گوگل به پایین صفحه و یا حتی صفحه دوم منتقل شدند.

البته نمیتوان اسم این اتفاق را جریمه گوگل گذاشت زیرا که شما کار اشتباهی انجام نداده اید و راهی هم برای جبران آن نخواهید داشت، بلکه تنها یک تغییر در سیاست ها و الگوریتم گوگل به شمار میرود و البته بر سرنوشت بسیاری از سایتها تاثیر گذار بود.

این داستان به همین جا ختم نخواهد شد و مبارزه بین اسپمرها و گوگل همچنان ادامه دارد و هرچند وقت یکبار الگوریتم و جرایم جدیدی ایجاد میشود و تمام اطلاعات مربوط به آخرین آپدیت گوگل می باشد.
به تازگی الگوریتم رنکبرین (Rankbrain) گوگل موجب ایجاد موجی از نگرانی ها میان صاحبان سایت و سئوکاران شده است. گوگل در الگوریتم رتبه بندی رنکبرین (Rankbrain) از هوش مصنوعی استفاده کرده و در حال افزایش دقت موتور جستجوی خود است.

جریمه الگوریتم پاندا گوگل

این جریمه بطور معمول متوجه تمام صفحات سایت شما میشود و هدف اصلی آن مبارزه با سایتهایی است که به استفاده از مطالب کپی و تکراری میپردازند. شما میتوانید با تغییر در متون سایت و حذف مطالب کم ارزش (کمتر از ۲۰۰ کلمه) خود را از دست جریمه الگوریتم پاندا نجات دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *