آمار و ارقام موجود نشان می دهد که تعداد بازدید ها از فیس بوک رو به کاهش است ولی در عوض ترافیک گوگل پلاس رشد قابل توجهی داشته است.
سوالی که به ذهن خطور می کند این مسئله است که چه چیز باعث شده است گوگل پلاس این رشد قابل توجه را داشته باشد؟ گوگل در خیلی از تعاملاتی که با بازدیدکنندگان خود از جمله یوتیوپ و موتور جستجوی گوگل دارد، یکسری پیشنهادات کسب و کار را ارائه می نماید. این بدان معناست که کاربرانی که با گوگل پلاس تعامل دارند از طریق این فرصت کسب و کار، بصورت بالقوه کانال های ترافیکی آن را چندین برابر افزایش می دهند.
کارشناسان فیس بوک و توییتر چندین سال است که از این مسئله آگاهی کامل دارند و خود نیز از این روش استفاده می کنند. گوگل پلاس با استفاده از یکسری تکنیک های جدید و بهترین شیوه ها فرصت های کسب و کار آسانی را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می دهد.
در زیر به این نکات هوشمندانه در افزایش ترافیک وب سایت اشاره می نماییم.
۱- استفاده همیشگی از تیترها (HeadLines)
خیلی از کاربران از پست های شما در گوگل پلاس مطلع می شوند و با آن تعامل دارند. پست هایی که در گوگل پلاس نوشته می شود شبیه مینی پست است و در عمل چیزی شبیه یک وبلاگ کوچک عمل می نماید. هر پست نیاز به یک تیتر دارد و گوگل از تیتر پست به ۲ طریق مختلف استفاده می کند:
۱٫ این تیترها به عنوان یک تگ عنوان در ابتدای پست قرار می گیرند.
۲٫ این تیترها در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می شوند.
اضافه کردن تیتر باعث می شود که بازدیدکنندگان در صفحه نتایج جستجو از متن شما مطلع شده و تحت تاثیر از آن، تا حد زیادی روی پست کلیک نمایند.
پس همیشه از تیترها استفاده نمایید.
۲- فرمت دادن جهت جلب توجه
شکستن بلوک های بزرگ متن به بلوک های کوچتر و فرمت دادن به متن باعث ایجاد ارتباط بیشتر با بازدیدکننده شده و متن خیلی بهتر در دسترس قرار می گیرد.
۳- استفاده از کلمات
گوگل پلاس رسانه ای است که می توان در آن هم از تصاویر و هم از کلمات در آن استفاده کرد. تا آنجا که امکان دارد از هر دو آنها استفاده نمایید. هرگز از نوشتن پست های طولانی نگران نباشید، تنها چیزی که اهمیت دارد این است که متن شما باید مفید باشد.
۴- استفاده از تصاویر
اکثر پست های مهم در گوگل پلاس از تصاویر استفاده می کنند و براحتی به اشتراک گذاشته می شوند. سعی کنید در پست های خود از تصاویر بهره ببرید.
۵- اشتراک گذاری دقیق
بیشتر اشخاص پست های خود را بصورت عمومی (public) تنظیم می کنند و ایده آنها این است که می توانند بیشترین تعامل را با دیگران داشته باشند. در هنگام اشتراک گذاری پست می توان از طریق ایمیل به گیرندگان پست نیز اطلاع رسانی کرد ولی این کار باید با دقت زیادی صورت پذیرد چرا که اگر به هر دلیلی که این پست برای شخص گیرنده مهم نباشد ایمیل ارسال شده در پوشه spam قرار خواهد گرفت.
۶- توانایی hashtag#
فیس بوک و گوگل پلاس برای مدیریت محتوای خود از یک hashtag# خاص مربوط به خود استفاده می کنند. ولی در گوگل پلاس مدیریت محتوا بر اساس آنالیز معنایی (semantic analysis) بین موضوعات مختلف انجام می شود. به عنوان مثال وقتی کلمه linkbuilding# در گوگل پلاس جستجو شود نتایج زیر نمایش داده خواهد شد:
۷- مشاهده لینک های پیگیری
در حال حاضر اگر در گوگل پلاس یک پست خوانده شود ولی توسط شخص بازدید کننده به اشتراک گذاشته نشود، در مشاهده لینک های پیگیری آن پست بصورت عمومی (public) تنظیم خواهد شد.
۸- اهرم نظرات در گوگل پلاس
من اظهار نظر کردن در سیستم نظر دهی گوگل پلاس را خیلی دوست دارم. نظر دادن در گوگل پلاس همانند یک اهرم بسیار قوی است که باعث شده در خیلی از موارد شخص بازدید کننده بعد از خواندن پست آن را به اشتراک بگذارد و پیگیری کنندگان آن پست نیز بیشتر شوند.
۹- پست های تبلیغاتی
گوگل پلاس از پست های موفق در تبلیغات خود استفاده می کند. با ایجاد پست های پر بیننده و اشتراک گذاری آنها توسط بازدیدکنندگان یک تعامل دوطرفه با گوگل پلاس ایجاد شده و گوگل پلاس از این پست ها در تبلیغات خود استفاده خواهد کرد.
۱۰- پست های تعاملی
پست های تعاملی در گوگل پلاس به شما این اجازه را می دهند که کلیه مطالب پست اعم از تصاویر و فایلها را جهت اشتراک گذاری کاملا سفارشی (customize) نمایید.
جهت اطلاعات بیشتر درباره پست های تعاملی می توانید به پست نوشته شده توسط Mike Arnesen در getting started with Interactive posts مراجعه نمایید.
گوگل پلاس فقط یک رسانه اجتماعی مثل فیس بوک و توییتر نیست زیرا دارای زیر ساختی است که می تواند با ابزارها و وب سرویس های مختلف ارتباط برقرار کند. این بدان معناست که درست است که فیس بوک و توییتر می توانند ترافیک را به سایت شما منتقل کنند ولی تاثیر گذاری گوگل پلاس با توجه به موارد ذکر شده در انتقال ترافیک به وب سایت شما خیلی بیشتر است.