دسته‌ها
رپورتاژ آگهی

فروشگاه‌های اینترنتی معتبر را چگونه بشناسیم؟

فروشگاه‌های اینترنتی معتبر را چگونه بشناسیم؟

اگر قصد خرید اینترنتی دارید یا هرازگاهی خرید اینترنتی کالا یا خدمات انجام می‌دید؛ آگاهی از این معیارها بسیار ضروری هستند. متأسفانه گاهی خبرهایی حاکی از کلاه‌برداری‌های حیرت‌انگیزی که ناشی از عدم شناخت فروشگاه های اینترنتی معتبر هست به گوش میرسه که همگی ناشی از ندانستن اطلاعاتی هست که در ادامه میتونید اون‌ها رُو مطالعه کنید.

 

  1. شکل ظاهری فروشگاههای اینترنتی معتبر:برایخرید اینترنتی از سایت معتبر

علامت یک قفل یا عبارت https:// درج شده است؛ در غیر این صورت صفحه می‌تواند جعلی و به‌قصد کلاه‌برداری ایجاد شده باشد.

استفاده از لوگوی پلیس فتا به‌منظور معتبر جلوه دادن فروشگاه اینترنتی طبق اعلام پلیس فتا اقدامی غیرقانونی است.  وب‌سایت پلیس فتا www.cyberpolice.ir استعلام کنید.

در فروشگاههای اینترنتی معتبر، همیشه عکس واقعی کالا مورداستفاده قرار می‌گیرد و استفاده از عکس‌های عمومی یک کالا برای معرفی آن، می‌تواند علامتی منفی برای فروشگاه اینترنتی مذکور محسوب شود.

  1. مجوزهای قانونی فروشگاههای اینترنتی معتبر: برای خرید اینترنتی از سایت معتبر

نماد الکترونیکی یک ستاره: این نماد به‌طور انحصاری از طرف مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیکی صادر می‌شود. هدف از صدور این نماد، احراز کردن هویت و صلاحیت فروشگاه اینترنتی و نیز ساماندهی فروشگاههای اینترنتی معتبر است. یکی از وظیفه‌های مهم وزارت صنعت و معدن و تجارت، همین ساماندهی فروشگاههای اینترنتی است.

پس نتیجه می‌گیریم که همیشه باید از فروشگاه‌هایی خرید کنیم که دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی یکی از معیارهای اساسی برای تشخیص فروشگاه اینترنتی معتبر است.

نماد اعتماد الکترونیک دوستاره: این نماد مانند نماد اعتماد الکترونیک یک ستاره است و تنها تفاوت آن «الزام فروشگاه برای نصب گواهی امنیت SSL در وب‌سایت فروشگاه است.»

داشتن لوگوی موقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی دیگر از علامت‌های فروشگاه معتبر اینترنتی است که به مشتریان نشان می‌دهد که: «هویت متصدی این رسانه‌ی برخط احراز شده است؛ صلاحیت‌های متقاضی برای انجام این فعالیت در دست بررسی است.»

  1. تعهدات و ضمانت‌های فروشگاههای اینترنتی معتبر: برای خرید اینترنتی از سایت معتبر

یک فروشگاه اینترنتی معتبر باید به‌تمامی ضمانت‌ها و تعهداتی که در وب‌سایت خود درج کرده است عمل کند. به‌عنوان‌مثال اگر جوایز تشویقی برای فروش بیشتر در نظر گرفته باید آن جوایز را به همراه محصول اصلی ارسال کند.

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید فروشگاه اینترنتی را با آن محک بزنید سرعت پاسخگویی تلفنی مسئولان فروشگاه است. یک فروشگاه اینترنتی معتبر معمولاً سرعت عمل زیادی در پاسخ‌گویی به مشتریان خود دارد.

فروشگاه اینترنتی شیک فام، تمامی مشخصات یک فروشگاه اینترنتی معتبر رُو مثل دیجی کالا و آمازون که خوندید واقعاً دارا هست. هم پشتیبانی آنلاین و هم پشتیبانی تلفنی خیلی سریعی داشت؛ حتی متوجه شدم که بیشتر از یک‌میلیون تومن برای خط پیامک فروشگاه هزینه کرده و در چندین خبرگزاری معتبر هم آگهی‌هاش رُو دیدم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *