دسته‌ها
سئو

چطور تست های سئو را در وب سایت خود بصورت موفق اجرا نماییم؟

بسیاری از ما در وب سایت خود تست های زیادی را برای سئو انجام می دهیم اما تست خاص جهت سئو بسیار دشوار بوده و نیاز به هوشمندی زیادی دارد. در ادامه سه ایده مهم که برای انجام این تست ها مورد نیاز است توضیح داده خواهد شد و فکر می کنم که این سه ایده می بایست برای تمامی تست ها اجرا شود. امروز قصد دارم در مورد بعضی از تستهای سئو صحبت کنم

#۱ تست ها نیاز به گروههایی از کنترل دارند

متاسفانه چیزی که در دنیای سئو وجود دارد این مسئله است که ما تستی را در یک صفحه انجام می دهیم و سپس آن را برای بقیه صفحات وب سایت نیز بسط می دهیم و به خود می گوییم صبر کنیم ببنیم نتیجه آن در چند ماه آینده چه خواهد شد. شما نمی دانید که این تست آیا به شما کمک خواهد کرد یا خیر و اینکه آیا در آینده در رتبه سایت شما تاثیر مثبتی دارد؟  با انجام این تست ها شما به خود می گویید که نتایج از ماه گذشته بهتر شده است و با اضافه کردن ماژولهای دیگر در میان صفحات می توان این پیشرفت را بهبود بخشید، در صورتی که این نتیجه گیری ها دقیق نیستند و نیاز به گروه های کنترلی دارند. در دنیای سئو افزایش گرفتن لینک های بیشتر ممکن است به دلایل مختلف اتفاق بیفتد مثلا رتبه رقبای شما کاهش یافته باشد و یا قدرت دامنه شما افزایش پیدا کرده باشد که بطور کلی ورودی های بسیاری برای این مسئله وجود دارد از این رو نیاز به گروههای کنترلی ضروری است.

به هر حال هنگامی که شما این تست ها را انجام می دهید در نظر دارید به یک هدف مناسب دست پیدا نمایید. ممکن است در رسیدن به این هدف تست های شما تاثیر گذار بوده و یا مواردی که در بالا به آن اشاره شد باعث رسیدن شما به هدفتان باشد ولی چیزی که بطور خاص دارای اهمیت است رتبه شما در صقحه نتایج موتور جستجو است.

برای رقابت با وب سایت های دیگر می بایست در ابتدا بدانید که رتبه خود و رقابایتان چقدر است سپس با تغببرات کوچکی که انجام می دهید این رتبه ها را مجددا اندازه گیری نمایید و بررسی کنید که این تغییرات چقدر توانسته اند تاثیر مثبتی داشته باشند. شما می بایست این گروه از کنترل ها را بصورت دائمی و پیوسته انجام دهید و آنها را یادداشت نمایید.

قرار گرفتن در رتبه ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ بسیار سخت است و بدون شک شما می بایست لینک های بسیاری را بدست آورید ولی بهتر است ابتدا برای خود رتبه بین ۸ تا ۳۰  ر ا هدف قرار دهید سپس بعد از بدست آوردن این موقعیت ها حرکت بسمت رتبه های بهتر را توسط این تست ها شروع نمایید.

#۲ هر تست می بایست چندین بار تکرار شود

هر تست سئو می بایست بارها و بارها تکرار شود و ترجیحا این تست ها در صفحات مختلف انجام شود. دلیل انجام این کار این است که شما مطمئن شوید نتیجه تست انجام شده صحیح است یا خیر و با اعتماد به نفس تغییرات خود را اعمال کنید. گرفتن نتایج مشابه در هر بار انجام تست، این اعتماد به نفس را بوجود خواهد آورد که تغییرات انجام شده بدرستی صورت پذیرفته است.

#۳ رتبه وب سایت می بایست قسمتی از تست باشد نه همه تست

در واقع می خواهم بگویم که بررسی رتبه وب سایت می بایست بخشی از تست باشد نه همه آن. بازدید از وب سایت و افزایش ترافیک نیز معیارهایی هستند که می بایست به آنها توجه شود ولی مهمترین آنها همان رتبه سایت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *