دسته‌ها
آموزش وردپرس

در وردپرس ۵٫۱ با چه تغییراتی مواجه می‌شویم؟

وردپرس همچنان به عنوان یک سیستم بروز در حال اجرای تغییرات و تحولاتی است که وبسایت شما را به سمت پیشرفت بهتر ببرد. بعد از وردپرس ۵ نسخه‌های متعددی که با هدف رفع اشکالات موجود بوده، ارائه شد. در حال حاضر نیز تیم توسعه در حال تکمیل نسخه ۵٫۱ وردپرس هستند.

در مقاله‌های قبلی ۲۰اسکریپت به یکی از ویژگی‌های کلیدی که قرار بود در وردپرس ۵٫۱ ارائه شود اشاره کردیم و آن هم دریافت هشدار قدیمی بودن نسخه PHP بود. یک ویژگی بسیار مهم که برای سلامت سایت وردپرس شما ضروری است اما بنا به دلایل امنیتی، تیم توسعه دهنده وردپرس این ویژگی جدید را در این نسخه قرار نداد و وعده داده است که در نسخه ۵٫۲ وردپرس از ویژگی هشدار قدیمی بودن نسخه PHP رونمایی کند. تیم وردپرس اعلام کرده است که نسخه ۵٫۱ را در تاریخ ۲۱ February معادل ۲ اسفند ۹۷ منتشر خواهد کرد.

وردپرس ۵٫۱

چند روز پیش نسخه بتای وردپرس ۵٫۱ برای توسعه دهندگان عرضه شد. با این حال شما هم می‌توانید این نسخه را از انتهای همین مقاله دانلود کنید اما توجه داشته باشید که این نسخه هنوز کامل نشده است و به هیچ وجه آن را روی سایت اصلی خود نصب نکنید. می توانید این نسخه از وردپرس را روی لوکال هاست نصب کنید تا با تغییرات آن آشنا شوید. (نصب وردپرس روی لوکال هاست)
اگر پیشنهاداتی هم دارید حتما به توسعه‌دهندگان وردپرس منتقل کنید.

برخی از تغییرات نسخه ۵٫۱ وردپرس

در وردپرس ۵٫۱ با چه تغییراتی مواجه می‌شویم؟

تعدادی از مشکلات و باگ‌ها در این نسخه برطرف شده‌اند که به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

TinyMCE به نسخه ۴٫۹٫۲ بروز رسانی شد.
برخی از مشکلات ویرایشگر گوتنبرگ برطرف شد.
بهبود عملکرد ویرایشگر قدیمی و کلاسیک
بهبود امنیت و سرعت

بررسی نسخه بتای ۵٫۱ وردپرس

سایر تغییرات وردپرس در ۵٫۱ بصورت زیر است:
سرعت بالا

اولین چیزی که نظر مرا به خود جلب کرد، سرعت بیشتر در هنگام نصب و همچنین هنگام کار با وردپرس بود. افزایش سرعت چشم‌گیری حین کار با وردپرس حس می‌شد که قطعا برای همه کارآمد و مفید خواهد بود. همین سرعت بهتر باعث می‌شود سریع تر به قسمت‌های مختلف دسترسی داشته باشید. تصور کنید مقاله‌ای می‌نویسید و پس از زدن دکمه انتشار، ۱ ثانیه بعد مقاله شما منتشر شده و پیام “نوشته منتشر شد” را به همین سرعت می بینید. البته فراموش نکنید سرعت هاست شما در اولویت است و باید از سرویس‌های خوب و پر سرعت هم استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *