دسته‌ها
رپورتاژ آگهی

طرز تهیه ترشی کلم قرمز فوری + خوشمزه و آسان

همان‌طور که می‌دانید کلم قرمز سرشار از  آنتی اکسیدان ها، ویتامین K و ویتامین C است. بسیار از افراد در کنار غذا ترشی کلم را بسیار دوست دارند. با ما همراه باشید تا در این مطلب از جوان ایرانی طرز تهیه ترشی کلم قرمز فوری را آموزش ببینید.

مواد لازم:

  • کلم قرمز یک عدد متوسط
  • سرکه یک لیوان
  • نمک دریا ۲ قاشق چای‌خوری
  • شکر ۱ قاشق چایخوری
  • لیمو ترش یک عدد
  • فلفل سیاه به میزان لازم
  • سیر ۲ حبه

ابتدا برگ‌های کلم را جدا کرده و با آب سرد خوب بشویید، سپس چند ساعت درون آبکش قرار داده تا آب آن خارج شود. سپس به صورت ورقه‌های نازک خرد کرده و با آب لیموترش مخلوط می‌کنیم.

سرکه را در یک کاسه بزرگ ریخته و سپس شکر و نمک را اضافه کنید و مخلوط کنید. سپس سیر و کلم قرمز را اضافه کنید و اجازه دهید کمی بپزد. بعد از سرد شدن داخل شیشه ریخته و درون یخچال نگهداری کنید.

فراموش نکنید که درب شیشه را با یک پلاستیک فریزر محکم ببندید تا هوا وارد آن نشود. دقت کنید هیچ‌گاه نور خورشید به ترشی نتابد زیرا باعث خراب شدن آن می‌شود.

هرچند این ترشی پس از یک ساعت قابل خوردن است اما بهتر است ۲۴ ساعت صبر کنید تا رنگ و طعم آن بهتر شود.

برای طعم بیشتر آن می‌توانید از فلفل قرمز، خردل، زیره، زنجبیل و رازیانه نیز بهره ببرید. آب لبو نیز می‌توانید به سرکه اضافه کنید تا رنگ بهتری بگیرد‌.

البته به روش سنتی می‌توانید مخلوط ترشی را درون شیشه به مدت دو هفته نگهداری کنید سپس آماده مصرف است. اما به روش رستورانی و یا سریع به مدت پنج دقیقه باید حرارت دهید. دقت کنید بیشتر از پنج دقیقه روی حرارت نماند، زیرا در این صورت ترشی بسیار نرم می‌شود و طعم جالبی ندارد‌.

خلاصه:

حتی افرادی که از انواع ترشی‌ها بیزار هستند با یک بار خوردن ترشی کلم عاشق آن می‌شوند‌. این نوع ترشی بسیار خوشمزه و ترد بوده، همچنین رنگ و طعن بسیار دلپذیری دارد.

اگر شما نیز تاکنون ترشی کلم قرمز تهیه کرده‌اید خوشحال می‌شویم در بخش نظرات فوت‌وفن‌های خوشمزه‌تر شدن آن را برای ما و دیگر مخاطبان جوان ایرانی شرح دهید.

 

irjavan.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *