دسته‌ها
آموزش وردپرس

۱۰ آمار جالب از دنیای وردپرس که تا به حال نشنیده‌اید

وردپرس سیستم مدیریت محتوای بروز و حرفه‌ای است که روز به روز در حال تغییر و تحولات جالبی است. کاربران وقتی می‌بینند که با یک سیستم هوشمند و فعال رو به رو هستند هر روز بیشتر از آن استقبال کرده و آن را به سایر افراد نیز پیشنهاد می‌دهند. همین امر سبب شده که هر روز بر تعداد کاربران آن افزوده شود. برای این منظور مقاله‌ای بصورت آمار وردپرس را برایتان آماده کرده‌ایم که آمار جالب از دنیای وردپرس را ارائه می‌دهد که شاید تا به حال آن‌ها را نمی‌دانستید.

آمار جالب از دنیای وردپرس

در این مقاله ۱۰ آمار جالب از دنیای وردپرس را برایتان در نظر گرفتیم که بد نیست بدانید. این آمار مطابق با اطلاعات سال ۲۰۱۸ بدست آمده و کاملا بروز است.

۱- وردپرس ۲۶% از دنیای وب را پوشش داده است

اولین آمار جالب از دنیای وردپرس که برایتان در نظر گرفتیم این است که بدانید از کل سیستم‌های مدیریت محتوا و وبسایت‌هایی که در دنیای موجود است ۲۶٫۴% آن را وردپرس تشکیل می‌دهد. این درصد بسیار بالایی است. اما به نظر شما دلیل این محبوبیت چیست؟ انعطاف‌پذیری بالای وردپرس باعث شده که کاربر با کمک آن بتواند انواع وبسایت‌های شخصی، شرکتی، خبری و حتی فروشگاهی را کاملا رایگان پیاده‌سازی کند.

۲- ۴۱٫۷ میلیون نوشته و ۶۰٫۵ میلیون دیدگاه توسط کاربران در ماه ایجاد می‌شود

۱۰ آمار جالب از دنیای وردپرس که تا به حال نشنیده‌اید

یکی دیگر از مواردی که به جذابیت وردپرس اضافه کرده، مربوط به نوشته‌ها و دیدگاه‌های وردپرسی است. ۱٫۳۹۰٫۰۰۰ نوشته جدید در روز، ۵۷٫۹۱۶ نوشته در ساعت و ۹۶۵ نوشته در دقیقه در وردپرس منتشر می‌شود. آمار جالب از دنیای وردپرس به این بخش اختصاص دارد.

۳- وردپرس ۱۳۲ میلیون پیام اسپم را در ماه دریافت می‌کند

به گزارش اکیسمت وردپرس در ماه توسط ۱۳۲ میلیون اسپم بمباران می شود که ۹۹٫۹% آن به کمک افزونه اکیسمت نابود می‌شوند.

۴- بیش از ۱٫۱ میلیون نفر در هر ۶ ماه به وردپرس می‌پیوندند

۱۰ آمار جالب از دنیای وردپرس که تا به حال نشنیده‌اید

آمار جالبی از دنیای وردپرس نشان می‌دهد که در سال گذشته وردپرس مسئول ۱٫۱ میلیون دامنه ثبت شده در هر ۶ ماه بوده است. دلیل این تعداد زیاد، سادگی و منعطف بودن است که هر فردی را به سمت خود می‌کشد.

۵- وردپرس ۲٫۷۴۰٫۰۰۰ بار در ماه مورد جستجو قرار می‌گیرد

آمار جالبی از وردپرس موجود است که می‌گوید در هر ماه کلمه کلیدی “وردپرس” حدود ۲٫۷۴۰٫۰۰۰ بار مورد جستجو قرار می‌گیرد. حال فکر کنید که سالانه چقدر این کلمه مورد جستجو قرار می‌گیرد.

۶- سهم وردپرس از گذشته تا کنون

۱۰ آمار جالب از دنیای وردپرس که تا به حال نشنیده‌اید

براساس تحقیقات انجام شده آمار جالب از دنیای وردپرس می‌گوید که وردپرس ۵۹٫۴% از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. این آمار روز به روز در حال رشد است و این رشد به سمت وبسایت‌های تجاری بیشتر میل می‌کند. بعد از وردپرس سیستم مدیریت محتوای جوملا است که سهم ۶% به خود اختصاص داده است.

۷- وردپرس از ۶۲ زبان پشتیبانی می‌کند

قبلا وردپرس فقط از چند زبان محدود پشتیبانی می‌کرد. به گونه‌ای که ما مجبور بودیم در هر بروزرسانی، نسخه فارسی وردپرس را دریافت کنیم و البته منتظر بمانیم تا بعد از بروزرسانی نسخه اصلی، فارسی شده و سپس بروزرسانی را انجام دهیم. اما در حال حاضر وردپرس را به راحتی و بدون هیچ مشکلی می‌توان بروزرسانی کرد. زیرا از زبان فارسی و ۶۱ زیبان دیگر پشتیبانی می‌کند.

۸- کاربران وردپرس در هر ثانیه ۶ نوشته جدید ایجاد می‌کنند

آمار جالب از دنیای وردپرس اظهار دارد که در هر ثانیه ۶ پست یا نوشته جدید توسط کاربران وردپرسی ایجاد می‌شود.

۹- ۷۱% از وبسایت‌های وردپرسی، انگلیسی هستند

طبق آمار بدست آمده ۷۱% از سایت‌هایی که روی کار آمدند به زبان انگلیسی هستند و محتوای آن‌ها به این زبان تولید شده است. دومین زبان را اسپانیایی با ۴٫۷% تشکیل داده و سومین زبان، زبان اندونزیایی است که درصد ۲٫۴ را به خود اختصاص می‌دهد.

۱۰- ۴۴٫۶۲۲ افزونه استاندارد در وردپرس موجود است

در مخزن وردپرس ۴۴٫۶۲۲ افزونه استاندارد موجود است که حدود ۱٫۲۷۹٫۱۰۱٫۵۱۲ دانلود شده است. یعنی ۱٫۳ بیلیون بار! این یعنی به هر مشکلی که برمی‌خورید و هر امکانی را فکرش را می‌کنید، راه‌حلی در مخزن وردپرس به کمک افزونه‌ها برای آن وجود دارد.

نتیجه گیری

امروز با هم ۱۰ آمار جالب از دنیای وردپرس را بررسی کردیم تا ببینیم آیا سیستمی را که برای ساخت وبسایت خود انتخاب کردیم، گزینه مناسبی است؟! با این دانسته‌ها می‌توان اطمینان بیشتری نسبت به آنچه داریم و انجام می‌دهیم کسب کرد. یادتان باشد همیشه بهترین راه برای تشخیص آنچه که استفاده می‌کنید، بررسی آمار و اطلاعات این‌چنینی است. اینگونه بهتر تصمیم خود را می‌گیرید.
اگر شما هم اطلاعات مفیدی دارید، خوشحال می‌شویم از بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *